Tuesday, November 9, 2010

❤ Trip to Cameron Highland - Part 2 ❤

Salam Bismillah
Mama Farhan &Emily

Day 2 - 5 November 2010


Maaf semalam aku tak sempat buat blogwalking. insyallah sat2 lagi aku buat lawtan rasmi gi satu persatu blog kamu2 semua yer... heheheh oh yer semalam ada pertanyaan dari  sue dia tanya beli barang kat mana lagi murah yer.. jawapannya mesti di pasar malam brinchang. mmg murah dan boleh tawar menawar..

Ok jom kita lihat aku ke mana pada hari ke 2 ini.. pagi2 kami bfast di hotel sahaja.. lepas tu baru kami keluar untuk meneruskan misi seterusnya



Ok pagi2 kami terus ke Cactus Point.. tempat pokok cactus.. kat dalam ni mmg banyak sangat cactus.. bukan tu ajer.. bunga2 lain pun ada.. sampai rambang mata aku nak pilih.. oh yer, pokok cactus yang aku beli tahun lepas masih hidup lagi tau. malah dah besar pun.. nanti ada masa aku tunjuk ok... dan dalam entry ni, aku tak letak gambar2 cactus sangat sebab terlalu banyak.. nanti aku letak dalam entry yang lain.. so tunggu




comel2 pokok cactus ni.. harga tak la mahal sangat.. tp yang masalahnya takut tak de masa nak jaga cactus ni. tu pasal aku beli tak banyak

emily ta heran tengok mama dia sibuk pilih cactus. janji papa dia layan naik menda alah ni


ohh sampai tak tau nak pilih yang mana.. rasa nak hangkut jer seme sekali




pokok yang aku beli
6 cactus biasa = RM10
2 cactus kaler merah + kuning = RM10
1 pokok cactus besar = RM12




lepas dah pilih cactus dan bayar, aku ronda2 lagi, tengok mungee.. tp aku tak beli pun.. aku mana pandai jaga mungee



dah settle kat cactus point, kami terus menuju ke Rose Valley..


nak masuk kene bayo dulu






sebelum masuk sini, sah2 la kena paw kan.. emily earphone dan payung pulak..
















bunga raya ni dah sama beso dengan muka aku. hehehe

lepas tu kami gi lunch .. dah tengahari.. lapooo... aku makan mee udang


my hubby makan nasi goreng kampung



lepas makan ada dessert pulak.. hahah mana tak gumuk..


jemput makan..


lepas makan, kami gi area brinchang untuk shopping barang2 souvenior sikit.. farhan dan emily sibuk nak beli topi cowboy ni.. masing2 berangan jd woody dan jessie macam citer Toy Story 3


then kami balik hotel.. rehat2 kan diri .. kan banyak dah jalan tadi.. letih.. lagipun hari mau hujan.
emily pun nak beradu dulu (anak aku ni kalah baby kecik.. dah beso2 pun tido tenghari lagi)



Petang hujan lebat.. tido, tarik selimut memang sedap la kan.. bangun tido pastu order makan dari hotel jer.. malam masih hujan gerimis.. tp kami still nak dinner lite2 ajer.. so kami ke Strawberry Moment ni.. walaupun tak jauh dari hotel sebab boleh jalan kaki, tp sebab hujan gerimis, kami naik keta gak .. carpool naik keta member suami aku


tengok tu masing2 geram jer tengok cake tu






ni blueberry strudel aku..

ni strawberry milkshake suami aku

ni dark angel aku punya

aiskrim kids wonderland farhan punya


ice-ice baby emily punya..


jemput makan. hehehe


Lepas makan, kami semua terus ke pasar malam brincang untuk beli lagi apa2 yang patut..

13 comments:

Softtouch [Hanim] said...

bessstnya....mcm2 pic ada kat n3 nie...comelnya earphone dornag tu kak..struddle tu sedpanya..nmpak fresh2lah stroberi dia..dah tmpat dia kan haruslah segar jer kan...

Mama AqiL said...

sgt2 suke tengok gambo kak mimi nie..wat ai tertarik nak g CH je ...

tingat moment petik stroberi dedulu...bestnyer..

..nOj.. said...

bestnye makanan2 kat stoberi moment tu kak. seme nmpk lazat. sib baik la dah kenyang. kurang sket rase terliur ni. hehe

LyNn HaMzAh said...

memang arr best CH nie...seronok tgk gmbr kak mimi jalan2 dgn family...

eima said...

cantek gambar2 ...besh...

Unknown said...

cantik nya tgk gmbr tuh mimi....byk

Sham Ummi Echa said...

aku paling suker pi rose valley. cntik tmpat dia kan. tgk kt pintu masuk kt luar tu nmpk cam hampeh je. tp kt dalam sgt cntik. brgambar kt dalam ni x puas kan. tp ari tu aku pi cooi xmo masuk sini dah. dia kata dah masuk last year watpe nk masuk lg. geram je aku tau.

poms cntik2 la pic ko. brbaloi bli camera baru.

Sham Ummi Echa said...

aku paling suker pi rose valley. cntik tmpat dia kan. tgk kt pintu masuk kt luar tu nmpk cam hampeh je. tp kt dalam sgt cntik. brgambar kt dalam ni x puas kan. tp ari tu aku pi cooi xmo masuk sini dah. dia kata dah masuk last year watpe nk masuk lg. geram je aku tau.

poms cntik2 la pic ko. brbaloi bli camera baru.

attyfir said...

sonoknya kty tgk gambar2 mimi g cameron..

bilalah nak g lagi ni ..last pergi 5 thn lepas.

nieda said...

teringin nk ke cameron...nice pic

Zezebel said...

Salam kenal.
Waaaah. Sioknya dapat makan strawberi segar kan?

PS: hari ni BW, dah 5 blog cerita pasal trip cameron ni, macam nak suruh saya pergi sana jer.

Drama Mama said...

sedapnya makan! roses tu cantik melampau!

http://twinkywinkystars.blogspot.com

Hirda Ibrahim said...

yer semua pic sgt le cantikkk

sedapnya strudel tuuuu...
cam nk ajak shahnun pi CH gak nih.