Thursday, January 31, 2013

Shampoo

Salam Bismillah
Mama Farhan & Emily

Korang pernah tengok shampoo dalam paket?? mesti pernah kan?? aku nak citer bukan pasal shampoo Rejoice, tp pasal shampoo jenis paket ni.. bila tengok, teringat aku masa zaman dulu2 masa kecik2. murah giler shampoo dalam paket ni kan.. doposen ke tiga posen macam tu kan?? ada macam2 jenis shampoo paket ni.. kalau nak pi piknik or mandi sungai mmg bawak shampoo ni ler, senang dah guna terus buang.. tp now dah mahal ler.. paket kecik tu je dah RM 1.00...




kecik jer.. saiz sebesar sabun tu jek..

Citer pasal shampoo ni, teringat aku masa aku dok asrama vokay muar dulu.. selalu beli shampoo nak murah je.. maklum budak sekolah kan, mana ada duit.. so ada satu jenama shampoo ni, agak terkenal la gak.. kira ada brand, mmg glamer shampoo tu zaman tu .. aku suka beli shampoo tu sebab bau sedap, harga murah, dan juga bila lepas bershampoo, kepala ko macam ala2 ada air cond tau.. sejuk giler satu kepala.. mmg syok la kalau baru lepas bershampoo.. AKAN TETAPIIII, yang tak berapa syok, bila rambut dah kering, rambut kita akan berubah jadi macam berus penyapu.. kasar giler ok rambut. hahahaha masa tu dah macam rambut singa dah aku tengok depan cermin... heheeh..

20 comments:

iduraz said...

dah singgit sepeket ehh..mahaii, dulu kekecik salu beli yg paket2 gni

Unknown said...

ye betul..akk mengingatkan sy kembali..sgguh lah shampoo ni dulu bapa posen je..dh berkurun sy tk jmpa shampoo paket ni tau2 je dh jd rm1.00..mcm xbaloi plk beli kan? hehe

Cik Puan Mimi said...

iduraz : kannn, dah mahal sekarang. dulu2 murah je jual kat kedai runcit.. siap boleh pilih2 lg

Cik Puan Mimi said...

Mrs Fiza :- tu la, kalau pk2 mmg tak berbaloi, tp dah terdesak, beli gak ler. hehehe

lieyalatif said...

ish kak...dah singgit!! dulu bape posen jek kan kak...lieya pun rajin beli yg peket2 dulu...saje2 duit sekolah telebih haahahahaha....

Hirda Ibrahim said...

uihhh dh mahai now.
rs dh lama x jumpa kan? selalu dulu ada je bergantungan kat kedai2 runcit.

aku x leh pakai rejoice ko, rambut aku will kasar cam penyapu.

Cik Puan Mimi said...

lieya:- kannnn, dulu2 murah giler, siap beli macam2 jenis shampoo.. sekarng ni nak belil 4 paket pun pk 10 kali, baik beli sebotol terus..

Cik Puan Mimi said...

Hirda :- mmg now seba sebi mahal. aku rasa kalau kedai runcit kt kg maybe ada lagi kot.. beli paket2 ni senang nak travel. tak yah berat2 bawak sebotol shampoo..

Chekgu Azrine said...

Dulu2 mmg bli shampoo paket2 ni je sis sbb murah..haha

Cho Zila said...

sekarangni beli shampoo yang pek kecik punya.. kalau beli yang cam gini tuler mahalkan kalau beli banyakkan... akak kalau duk hotel memang bawak gak shamppoo sebab takut nak pakai yang hotel punya...

wahida said...

ish..ish...ni mmg mengimbau kenangan lama betul ni....

masa zaman sekolah dulu selalu beli paket2 mcm ni...

Cik Puan Mimi said...

chekgu azrine :- tu la, dulu mmg murah, kalau singgit boleh dapar 3-4 paket kan?

Cik Puan Mimi said...

Cho Zila : tu la kalau kat hotel punya tak cukup.. kalau nak bawak sebotol dr rumah cam berat, beli paket senang, lepas pakai buagn je. tp mahal la pulak skang ni

Cik Puan Mimi said...

wahida :- kenangan masa kita kecik2 kan. budak2 sekarang tak heran benda2 cenggini.

Ina Khairina said...

hah akak mgingatkan saya zmn kecik2 dulu....masa sekolah dulu suka la beli shampoo paket2 gini,30 sen je dulu tp mak aiii skrg dah mahai ehh?

dulu saya suka beli sahmpoo kao merit,sampai lani ingat lg bau dia mcmana....best,sedap sungguh bau dia tp skrg dah x jumpa lg brand tu

Cik Puan Mimi said...

Ina khairina ; shampoo kao merit mmg best. Kale hijau kan?

KSPulau said...

salam. lari dari tajuk ni. masa umrah istanbul dgn andalusia dulu, ambik 2 sebilik ke? ada apa2 prob ke?

Cik Puan Mimi said...

KSPulau :- ye amik sebilik dua orang.. lebih memudahkan la saya rasa.. harga mahal sedikit dari satu bilik 4 orang.. alhamduillah tak de masalah langsung dari segi dari perjalanan, penginapan dan lain2.. Allah memudahkan segala-segalanya.

Unknown said...

sama juga..dulu masa duk hostel beli shampoo murah jer..bila dah kering mcm ranting kayu pun ada huhu

Cik Puan Mimi said...

Mama Rey : hehe saya ingat saya je rasa gitu, rupanya serupa. maybe murah tu yang tak berapa bagus agaknya