Thursday, July 4, 2013

FM Raya dah tiba..

Salam Bismillah
Mama Farhan & Emily

Semalam aku terima parcel.. sangat gumbira rasa di hati sebab FM raya dah sampai.. walaupun puasa lagi beberapa hari, kita kene la prepare or tempah awal2 kan. kang dah masuk bulan puasa, orang tak mo layan... Masa kita kecik2 dulu, kita selalu bg kad raya jekan.. ada yang murah ada yang mahal.. pastu kene beli stem.. nostalgia gak tu .. asal posmen lalu je, aku berlari tengok kot2 ada kawan2 bagi kad raya.. rupanya nan ado. hahaha perasan, sapa ajer nak bg kat ko.. masa kat UiTM, asben aku (time tu pakwe la kan) rajin pos kad raya.. siap ada lagu2 lagi. masa tukan glamer kad raya ada muzik.. kembang kuncup hidung sebab dapat kad raya mahal. hahaha..

Bila zaman dah berubah, tak de sangat orang beli dan jual kad raya.. kalau ada pun tak ramai, dan tak ramai jugak yang beli.. orang lg rajin menghantar sms sebagai pengganti diri.. pastu sms dah tak main sebab kene bayar, so orang hantar whatapps pulak.. sah2 la free kan..hehehe

Tp now aku fikir2 balik, nak buat something la.. so aku pun order FM sebagai pengganti diri kad raya.. sekurang-kurang2nya, dengan FM ni, kita boleh tengok selalu. kira kenang-kenangan la kan.. bukan buat tetiap taun pun.. boleh gak anak kita masa tu kecik je lagi. nanti dah beberapa tahun akan datang sure anak kita dah besar.. muka pun dah lain..

Aku order dengan Ruhil Hayati di FB. ini linknyer.. https://www.facebook.com/Happy2print ... macam2 design ada, mmg cepat dan pantas servicenya.. cantik2 pulak tu design dia. mmg kreatif la dia ni.. selain FM dia juga buat button badge..  ramai orang tempah dengan dia.. memula aku suh dia edit mana2 yang patut, pastu dia ada la ada beberapa contoh..




ni yang aku pilih akhirnya

cantikkan.. aku suka sebab yang atas kuning2 tu ala2 ketupat palas jek.. baru ada mood nak raya..

Rasa nak buat sampul duit raya pulak.. kat mana boleh tempah yer..

8 comments:

Hirda Ibrahim said...

cuteeee...
lain fr yg lain.

ieyda said...

comelnya kak...bagus idea akak ni...hiiiii

lieyalatif said...

mmg cun yg akak pilih ...lieya pun suke tgk tu sbb ala2 ketupatkan...

jgn lupe kak seketul simpan tuk i tauuu hahahaaha....

Cik Da said...

cute n cantik la...x penah pun terfikir nak buat mcm ni

mama leen said...

cantiknya.. suka gak design yg tu

Pn Qema said...

buat sendiri ke tempah yer

Pn Qema said...

buat sendiri ke tempah yer

Akak Kembang said...

wah...bestnye...nak satu boleh?hehehe