Thursday, August 29, 2013

Open House lagi

Salam Bismillah
Mama Farhan & Emily

Hari Sabtu lepas, aku pergi rumah Hirda.. ada makan2 sikit.. petang tu ada majlis bertunang adik kawan asben aku. so nak pi kenduri tunangkan, kenelah pakai sopan2 kan. takkan nak pakai seluar jeans pulak. hehehhe so aku pakai la baju kurung batik sutera rama-rama beli kat Kelantan bulan 2 haritu. pastu masa beli batik sutera tu kebetulan beli tudung bawal sulam atas kepala.. dah lama betul tak pakai tudung bawal.. kekok gak rasanya..

masa ni aku tunggu anak2 balik dari sekolah.. sabtu tu ada sekolah ganti sempena nak raya haritu.. pastu sekolah ada buat jamuan hari raya..
berdedai-dedai budak2 balik sekolah pakai baju raya..

masa ni emily turun dulu.. baru tunggu farhan

malu nak pakai baju melayu tema tahun ni.. kaler pink kan.. so haruslah tak mo pakai si farhan. so aku pakaikan dia baju melayu kaler hijau pucuk pisang ..
Dah amik budak2 terus gerak ke rumah hirda.. lalu federal highway, tak sangka jem la pulak.. 2 jam baru sampai rumah hirda.. stress giler2 aku.. mesti orang ramai nak pi beropen house jugak ni.. sampai2 je rumah, lieya dan sham dah ada.. dah siap makan pun.. so kami pun makan je lauk yg dihidangkan tuan rumah..

rajin hirda masak pulut kuning sempena besday hazry 31 ogos ni.. tahun ni tak potong kek, potong pulut kuning.. pandai hirda masak

hardy standby pegang pisau potong pulut sebab adik dia tak reti lagi.. kira dia sambut sekali la tu..

omak2 yang cun sebelum balik.. hehehe


Ni citer hari ahad plak.... gigih 2-2 hari aku pi beraya pakai baju kurungkan. hahahaha. tahun ni tak sempat nak beli blouse cecantik, banyak blouse lama2 yang besar2 tu .. so pakai la baju kurung jelah.. pastu terasa2 nak pakai shawl plak.. aku suka plak shawl ni.. kain dia lembut memeri.. senang nak pakai.. walaupun pakai shawl ni muka agak membulat, tp mmg selesa la.. rasa nak beralih arah plak pakai shawl gini.. oh ye, aku rasa aku dah naik la 2-3 kilo.. gara2 open house la ni (haha nak salahkan open house la plak, padahal ko yang makan tak hingat dunia) so insyallah start 1 September ni aku akan puasa 2 minggu..nak reinduction sekali lagi .. nak tengok berapa kilo aku boleh turun kalini.. harap2 dpt turun lg 5 kilo.. nanti aku update ye..

pakai kamera cabuk, gambar pun blur2 je




Ok jumpa lagi..

2 comments:

Chekgu Azrine said...

Jagan kurus sgt sis..berisi sikit br awet.muda

lieyalatif said...

CANTIK BAju batik rerame akak tu kak...suke kaler die tu..soft n sweet jek...kene sgt dgn kaler bawal akak pakai ari tu....