Wednesday, March 16, 2011

❤ Kisah di Matta Fair ❤

Salam Bismillah
Mama Farhan & Emily

Hari sabtu lepas, semua orang taukan ada Matta Fair.. selama ni aku mmg TAK PERNAH jejak kaki ke Matta Fair.. tp ntah kalini tetiba je my hubby ajak ke situ.. aku ON jek la.. actually tak de la perancangan nak kemana2.. tp kalau dah ke situ... mmg tak sah la kan kalau tak booking apa2. hehehe

Masa ni semua parking FULL.. mmg sakit hati la, dengan jalan pun sesat barat, kereta berderet2 tak bergerak2.. ishk mmg berpeluh2 la duduk dalam aircond (aku tipu)..


sampai depan hotel seri pacific, mmg kami dah serender, semua parking FULL so kami sepakat amik jockey service ajer la... part kat sini lawak, orang biasanya panggil jockey pakai keta besar2 dan grand2 kan.. tp kami pakai myvi ajer.. ala lantak ar.. janji aku dapat parking.. lgpun tak mahal sangat.. masih mampu la bayar parking tu..


farhan tanya aku ....

farhan : mama, kenapa orang tu bawak lari keta kita
aku : tak .. dia tolong parkingkan kereta kita.. nanti dia pulangkan


ok jom terjah.. kat area luar offer semua untuk ke oversea yang jauh2.. ooo tak  mo tak mo.. mana ada duit banyak2.... kita pergi dekat2 sudah....  aku mmg pelik orang2 malaysia ni.. aku rasa mmg kaya2 la orang malaysia ni. sebab apa aku cakap gitu.. sebab mmg kat dalam tu subhanallah, ramai giler..  pastu, aku agak la at least mesti ada satu pakej yang dorang tempah kan.. takkan la datang saja2 nak buang masa kan?



1st time aku gi sini, rupanya kena register dulu.. tak mahal pun..  RM3 sorang. budak2 free ajer.



dapat bag ni sorang satu.. buat isi brochure yang derang bagi tu..


dapat gelang ajaib ni. heheheh opss sila fokus pada gelang PINK bukan gelang emas..


masa ni tengah riki2 tiket... ada mahal ada murah.. kena pandai pilih.. ada berpuluh2 booth kecik.. pandai2 korang la kan nak pi yang mana satu.. sedar tak sedar kami kat dalam tu pun hampir 5 jam..


kat dalam fb aku ada bitau aku dapat tiket AA ke Sabah murah.. so riki2 dapat la pakej sefamily (4 orang) untuk ke Sabah.. senang kerja, semua dia settlekan.. tinggal nak siapkan duit shopping ajer.. lain2 dia uruskan (transport, hotel, pakej pulau, gi kinabalu park) .. kat sini yang bagus korang boleh bayar deposit.. tak yah bayar sekelepuk pun. macam aku, nak pi Sabah bulan 11, so banyak masa lagi nak kumpul duit.. nanti seminggu sebelum pergi baru bayar full pakej tu.. masa ni bayar deposit RM100 ajer dulu .. alhamdulillah pakej ni sangat2 berbaloi dan berhemah ..


opss ada lagi satu aku booking gak kat sini.. tp yang ni biarlah rahsia. heheheh tak suprise lak nanti.. tunggu ..............


bg aku memang bagus la Matta Fair ni.. selain dari jimatkan bajet/kos dan masa, dia jugak bg pilihan yang banyak untuk ko pilih ..  dorang tak marah pun kalau ko tak pilih pakej dorang .. ko tawaf la 10 kali kat dalam tu kalau larat .. Tapiiiii bg aku yang penting kat sini, sebelum pergi situ, kita dah set dalam kepala, KEMANA ARAH TUJUAN kita nak pergi .. then baru kita terus menuju kat booth2 tu (banyak giler korang) .. tak yah la korang nak survey tempat2 yang bukan dalam perancangan korang.. buang masa ajer..  next year punya Matta Fair nak pergi lagi la (teruja la katakan, sebab pes taim pergi ni, tu yang gediks nak pi lagi tahun depan) ..

13 comments:

Cik Nurul Pinky said...

wow bestnya nanti nak try pergilah hehehehehe...tak penah jejak pun selama ni ;)

☆ lieya latif ☆ said...

erm teruk gak parking kat situ kak yeak...seb baik ade sistem jockey tu.....kalo tak berpeluh nak cari parking tu....tu le, member lieya pergi pun ckp ramai giler org kat sane

tapi berbaloi laa dpt pakej percutian yg murah2 kan kak.....aduh seb baik memikirkan perut yg membuyung ni ...kalo tak leh gak terjah kesane....

*∽ IZAN ∽* said...

wah wah wahh..! bestnyaa dah ada plan nak gi jalan hujung tahun!
Izan pun teringin nak gi Sabahh bawak family.. tapi belum berkesempatan lagii.. InsyaAllah kalau ada rezeki.. huhu

tunggu Mimi update pasal jalan2 gi Sabah dulu lahh he he

ZanaNordin said...

sana sini orang citer pasal matta fair nie kak...bestnya kalau dekat..nie jauh dari kami...hu hu hu

ok ler kak if dpt package sefamily yang berbaloi2 gitew....so senang kan..tak yah susah2 nak fikir pasal hotel, pasal transport and yang berkaitan dgnnya.....sediakan duit shopping jer udah...he he he..tp setakat sabah..duit shopping takde ler mcm bawa gi bandung nun.....

Mimi said...

aku hari tu husband aku drop aku kt depan Sari Pacific then dia ke tempat lain...
gila ramai org kan...jenuh/sesak...

yatt said...

akak tak yah tunggu thn depan.. bulan 9 ni kot ada lagi... Matta Fair kan setahun 2 kali.. hehe

rasp said...

bestnya sis u nak ke KK...
mmg kalo nak gi sana...
harus set dah nak kemana kan sis..
kalo dak 5 jam pusing pun lum tentu settle...

i lum pernah jejak lagik Matta Fair nie sis..
walopun tau berbaloi2 tapi malas tul nak ngadap org ramai tu bersama Sapphire...
rasanya next year mmg leh kot terjah...

: Ady :: said...

Dah banyak kali Matta Fair nie.. sekali pon tak pernah pegi lagi.. hehehe

..aiDiena..

onniesham said...

aku x penah jejak pon matta fair ni ko. setiap kali tu msti ada je hal aku x dpt pegi. xpe nx time nak pegi gak jejak matta fair. nk tgk promosi dorang.

attyfir said...

kty pun 1st time pergi ..ari sabtu lepas..tp kty g naik lrt..

QASEEH HATIKU QASEEH said...

wow bes nya..g sabah..
welkam to kk..=)
klu nak tanya2 psl kk..
sy bole tulung2...hehehe

Hirda Ibrahim said...

aku salah seorang yg pi matta fair x bl package. he he he
pi survey2 price & collect brochures. pastu balik umah br leh belek satu2.

poms, matta fair, 2x setahun rsnya.
nanti bulan 7 ni ada lg kot. if rajin ko pi lg.

ak yuyunz said...

sabah is great kak!!

aaahhh kempunan nk pegi matta aritu.. :(