Tuesday, October 8, 2019

Umrah Cuti Sekolah Bersama Anak-Anak 2019 - Madinah/Mekah Day 6

Assalamualaikum
Salam Bismillah
Mama Farhan & Emily


Hari terakhir di bumi Madinah.. kami bertolak ke Mekah selepas waktu zuhur.







Kami bermiqat di Bir Ali dan meneruskan perjalanan kami. sesampainya di satu tempat (tak ingat) kami berhenti untuk makan malam di sini .. Alhamdulillah kami disediakan makan malam oleh pihak Emraz Travel..   





Satu meja 5 orang.. jadi kami kene berpisah tempat duduk. walaupun 5 orang semeja.. nasi ni tetap tidak abis. maklumlah orang perempuan tidak kuat makan

aku dan emily semeja.. ihsan gambar dari Mutawif 
Suami dan Farhan.. gambar juga ihsan dari mutawif

Sesampainya kami di Mekah, kami dibawa ke hotel kami iaitu Hotel Dar Al Ghufran.. Hotel ini terletak di Menara Safwa.. hanya 50 meter ke Masjidil Haram.. Menara Safwa ini juga ada hotel lain iaitu Hotel Royal Orchid dan juga Hote Dar Eiman.. alhamdulillah kalni kami dapat hotel yang dekat berbanding dulu.. bilik ni juga sangat luas. maklumlah hotel 5 bintang kalau tak silap.. ada room servis juga. yang penting juga wifi nya laju..






Kami turun semula ke lobi untuk mengerjakan umrah pertama.. 

2 hero kesayangan saya..

Mendengar taklimat sebelum kami turun ke Masjidil Haram




Alhamdulillah selesai tawaf kami dan diberi peluang oleh mutawif untuk solat sunat dan berdoa di sini sebelum kami mengerjakan saie..



Masa ni Emily tidak dapat mengerjakan umrahnya.. Alhamdulillah dia mengerjakan ibadah umrahnya pada hari terakhir sebelum pulang ke tanah air.




Satu lagi yang aku suka dengan mutawif Ustaz Amir ni sebab dia selalu bg kami info-info yg sangat berguna.. berbanding masa aku pergi dulu. memang kurang sangat pencerahan dan info.. syabas untuk Emraz Travel



Sebelum gerak ke area Safa Marwah, kami Jemaah Emraz Travel mengabdikan foto bersama-sama untuk kenang-kenangan



Kami selesai bersaie dan bertahlul lebih kurang pukul 3.30 pagi.. lepas tu kami gerak balik semula ke hotel.. Alhamdulillah dipermudahkan segala urusan.. 


No comments: