Wednesday, June 12, 2013

Trip to Hong Kong - Disneyland Day 2 (Part 3)

Salam Bismillah
Mama Farhan & Emily

Ok harini kita abiskan hari pertama dalam Disneyland.. ada ke yang dah boring.. heheh ok lepas kami ke ToyStoryland kami ke Fantasyland plak.. kat sini mmg best la .. macam2 ada.. dan juga di sini lah tempat2 kebanyakkan characters ada - Mickey Mouse, Minnie Mouse, Pooh, Goofy, Pluto, Cinderella, Belle, Snow White, Puteri Aurora dan Rapunzel.. kalau ada anak2 perempuan mmg syok bawak kat sini... oleh kerana masa aku pi tu weekday, tak ramai, so boleh la snap2 picture dengan derang.. cuma kami missed Rapunzel, Chipdale, Tinker Bell dan Toy Soldier je tak dapat bergambar (sebab ada time limit sebenarnya setiap characters) .. lain2 semua dapat bergambar... oh Donald Duck plak langsung tak nampak kat situ kecuali masa Parade..

Emily sekarang suka posing2 tau.. kaki tu ada je liuk lentok dia.. korang tengok la nanti gambar2 dia.. ada jek posing2 senget2 badan... lagi satu dia dah pandai tengok kamera.. dulu2 asal tala kamera kat dia, mata dia mesti ntah mana2 je memandang, tp sekarang dah ok, dah boleh tengok kamera.. ni akibat kerahan tenaga mak dia la ni.. kau tak pandang kamera siap kau! hahaha

2 hari kat dalam Disneyland tak jumpa plak si Tinker Bell.. aishhh tapi tempat dia unik dan cantik

pastu kami naik Train plak.. ni tempat tunggu train tu sampai. dia bawak kita keliling dalam Disneyland ni



tengah2 syok dalam train lalu, eh nampak plak si snow white dah abis sessi photo dia nak balik .. ok esok kita bergambar dengan semua princess plak

pastu kami pi plak naik Cawan Pusing2 @ Mad Hatter Tea Cup ni .... ala yang ni mana2 tempat pun ada kan.. even kat Hello Kitty Town pun ada hehehe.. mula2 malas nak naik  tp emily punya pasal, layannn


walaupun mainan budak2, tp tetap kene ada parent or penjaga yang menjaga anak2..

yang ni kat luar.. just untuk amik gambar je

pastu kami ke It's A Small World ..  kat sini mmg best la.. naik boat jugak.. boleh tengok budaya setiap negara

masa ni dah nak malam so derang dah start bukak lampu. lagi cantik


naik boat ramai2







aku tak letak semua la gambar .. pengsan sebab ada banyak. .. sikit2 sudah la ye

last sebelum keluar.. eh ada tulis  Selamat Jalan la.. bangga jap

pastu kami ke Tommorowland plak .. nak naik apa namanya ni ha

lepas kami naik ni, kami naik plak ride keta kat autopia .. tp tak sempat nak snap gambar..
Elok abis je naik ride kat autopia, kami terus ke main street sebab nak tengok bunga api. masa ni dah ramai orang.. so dapat la tempat kat belakang
aku pun tak pandai snap gambar bunga api.. hentam sajerlah
   


dah abis tengok bunga api, jom balik.. masa ni masyallah orang berpusu2 keluar.. paling ramai naik train MTR la.. sib baik kami stay kat dalam Hotel Hollywood Disney ni.. tak de la penat sangat anak2

sempat lagi anak aku nak pose kat sini. cantik gak malam2 banding siang. sebab ada lampu2
Ya Rabbi, muka berminyak masa ni..
Esok kami datang lagi..
sampai2 kat hotel, aku terus ke kaunter lobby nak amik no bilik.. mujur dah check in pagi tadi, so tak de la penat nak tunggu, just nak tau no bilik je



bilik aku 5681

kad bilik aku.. kalini kami dapat kad dari Grizzly Gulch.. dapat 2 keping .. dua2 kami boleh bawak balik as souvinir..

dalam lif pun sompek
anak2 masuk je bilik, wow wow wow sebab cantik sangat...
belengas aku tengok muka sorang2 masa ni
 
tempat TV dia ni aku rasa antik la - (dah lama) cuba tukar baru sikit. hehehe pandai2



mujur dia sediakan air mineral free .. sebab kat sana air mineral sangat2 mahal.. kat mana ntah aku tengok (tak ingat) 1 botol 500 ml air mineral bersamaan RM 8 duit kita tau.. huh lap peluh! .. aku bukan apa, nak buat susu emily je yang penting.. yang lain2 boleh minum air kotak je. aku bawak 12 air kotak. kikiki (dia refill air mineral tu hari2.. so mmg lege sgt2 walaupun air mineral tu tak de jenama (agaknya laaa)
 

Dua hari aku kebas bendalah ni.. so dapat 2 set.. suka..

cam biasa tak de kerjaaan
Stok makanan yang aku bawak.. air mineral tu hotel punya
Kari Ayam Yeos, Rendang Ayam Yeos dan Sambal Udang Yeos untuk di makan bersama nasi impit..
   
Nuttela adalah wajib... opss roti aku lupa snap sebab dah kemek2.. malas aku nak snap.. yang kuih baulu tu untuk kudap2 farhan dan emily.. ye anak aku tekak orang tua.. suka makan kuih baulu .. licin ko
Milo 3 in 1 aku dan Kopi Radix asben

mangkuk dan sudu pakai buang.. sonang gitu..
add on untuk makan dengan nasi impit. hehehe
susu emily 4 pack
Nasi Impit ni aku simpan dalam peti ais kat Hotel Silvermine.. so tak basi.. separuh kami makan malam tu, separuh lagi esok pagi untuk sarapan

jangan risau, aku panaskan nasi impit dan lauk2 tu semua dalam lunch box.. sangat2 membantu.. walaupun tak sehangat mcm kita panaskan dalam microvawe, tp still hangat2 la lauk tu.. sedap nak makan lepas kita penat2 berpoya2 kat dalam disneyland tadi. heheh  .. oh ye aku siap bawak span basuh pinggan untuk cuci lunch box ni.. hari nak balik aku buang je span tu. hehehe

ini la rupa Lunch Box tu.. rasanya jenama UMS beli kat parkson.. harga RM 49.00 .. ada 2 jenis, 1 segi empat tepat mcm ni dan satu lagi segi empat sama.. tp aku beli yang ni.. aku memang malas nak bawak rice cooker sebab anak2 aku mana suka makan nasi.. 2 hari kat sana, derang langsung tak makan nasi impit tu.. derang prefer roti je.. so aku cakap dengan asben kita makan nasi impit je. senang dah siap masak ..

inilah dinner kami.. alhamdulillah.. kenyang

 Continued ...

Read :-
Trip to Hong Kong - Disneyland Day 2 (Part 1)
Trip to Hong Kong - Disneyland Day 2 (Part 2)
Trip to Hong Kong - Here We Come


9 comments:

mamaamni.blogspot.com said...

kagum btul ng akk ni..tapi saya mmg kna bwk rice cooker cinonet tu budak2 semua jnis mkn nasi...pastu susu fresh tu mmg byk ng a.kotak sekali bawak ng coco crunch ng roti jugak...

Hirda Ibrahim said...

Tulah kan... Memang kena duduk hotel sana. Br tak letih. Memang mtr after habis fireworks... Manusia berhimpit2.
Cant wait for more DL stories..

Eh aku rs time aku dulu dia x kasi mineral water. Baguslah if bg now. Memang kita will dahaga pun.

Chekgu Azrine said...

Bagusnya..be prepared tu yg kagum!!

lieyalatif said...

eh kak dah ade air mineral la yeak...mase org dulu takde ...kire oke latu kan...3 botol plak tu...mmg cun sgt le tuh...

fireworks dieorg mmg best n happening kan kak...kiteorg cop tempat depan2 kak mase tu...tapi bile nak balik leceh gak sebb kene harung org yg dah dok belakang2 tu kan....

omg!! rindu nye kat dl....

Cho Zila said...

best woooo... seronok tengok gambar2.. umpama akak dah pun sampai ke sana juga... terima kasih untuk gambar2 yang cantik2...
akakpun terperasan ada gak bahasa Malaysia kat situ... bangga yerk.. dah scroll sampai bawah tadi eh cam tulisan selamt jalanjer tadi... scroll balik ke atas..

~aSHa~ said...

wah rajin nye bawak itu bagai...

rice cooker ada ke yg jenis travel...

wah kuno nye sy tak tau

btw...anak2 sy pun suka bauhulu..

.:fyzz:. said...

complete..bagus la akak..cantik sngt hotel Disney

onniesham said...

menarik lunch box itu... lama x nk tggu pns

attyfir said...

menarik lah lunch box tu..wajib kena cari ni..
sbb style kty kalo pergi mana2..mmg kty hangkut ricecooker..sbb fir lak pemakan nasi org nya ..

terliurnya nengok nasi impit