Tuesday, February 21, 2012

❤ Jalan-Jalan Ke Penang - Hari Kedua & Ketiga❤

Salam Bismillah
Mama Farhan & Emily

Pagi2 semangat ni bangun awal.. sebab hubby & friends cakap kita nak pi Padang Besar.. ambil masa lebih kurang 2 jam lebih kot.. ok tak pe, jalan punya pasal, mak sanggup... heheheh

ni 1st time pakai tudung Fareeda jenis Rozzana, so kita pose kejap sebelum bergerak..

Aku rasa aku tak pernah pi Padang Besar ni kot.. kot2 la (mana tau lupa ingatan)... so sepanjang jalan mmg suka la tengok pemandangan sawah padi, ladang tebu gitu.. akhirnya setelah 2 jam lebih.. yehhhh dah nak sampai

bila nampak tulisan besaq ni terus tersenyum lebaqqqq

kat sini macam2 ada, biasalah kan .. dekat dengan siammm.. barang2 serius murah.. seronok je tengok, yang tak seronok, duit ler kan.. heheheh

dah shopping serba sedikit.. perut pun rasa lapar... oo patut la.. dah kul 3.. belum soru lagi.. so gi ler kedai tomyam dan lunch kat situ.. lepas makan, merangkap sekali minum petang, belasah lagi pulut mangga.. sedapnyaa

tak banyak kan shoppingnyer.. tak penuh bonet pun

ok ni hari ke 3. heheh terus "jump" sampai hari last ni. hahah tak de idea la nak bercerita.. dah lama tak berblogging, jadi tak pandai lak nak bermadah, berpuisi..

ni la hotel yang kami menginap tu.. Hotel Gurney, Penang... hotel ni bebetul mengadap laut.. aku pun dapat bilik view bebetul mengadap laut.. memang cantik pemandangan esp waktu malam.. rasa nyaman tenang dan tak nak balik ler..

sebelum balik moh posing dulu.. hahah korang abaikan la muka farhan yang tak semenggah tu

amik gambar ngadap laut.. ishk x de plak orang lalu lalang nak mintak snap pic 4 orang ni.. so amik ber 3 ajerla.. emily tolong snap, pastu tukar plak, farhan snap, emily dengan kitaorang plak

dah check out, kitaorang pi lunch kat sini.. LINE CLEAR..  ramai giler orang, dengan panas dan tempat dia lak sempit.. adoiiii

makan dia sedap jugak la.. mmg nasi kandar ni kan femes kat penang.. tak leh celen kat tempat lain

dah makan, sebelum balik singgah pasar chowrasta.. beli jeruk la, buah tangan sebelum balik

ok hari dah petang.. dah kul 4 kan.. so mari pulang sebelum kita terlewat.. masa pergi ikut Jambatan Pulau Pinang, so balik kita naik Ferry plak...

gambar last dalam ferry.. ada masa, ada rezeki panjang umur kita pi Penang lagi.. insyallah

rasp said...

saya adalah org penang...
tapi kannnnnnnnn...
dah bertahun-tahun-tahun i tak pekena nasi kandaq line clear tu sis hehehehe....
i loveeeeeee penang :D

lovely said...

bestnya.. pergi penang.terliur pulak bila tengok nasi kandar tu.hihi..

mamaamni.blogspot.com said...

kak sewa keter kat ner yea.ada contact no tak? im your silent reader..nk g gak esok lusa ni