Tuesday, July 9, 2013

Niat Puasa di Bulan Ramadhan dan Jadual Waktu Imsak dan berbuka Puasa Tahun 1434 H / 2013 M bagi Kuala Lumpur dan Putrajaya

Salam Bismillah
Mama Farhan & Emily

In Sha Allah esok kita umat islam akan menyambut bulan ramadhan dan semoga dapat mengerjakan ibadah puasa dengan sempurna untuk tahun ini.. Semoga ramadhan tahun ini lebih baik dari ramadhan2 sebelumnya dan juga selain berpuasa kita dapat mengerjakan solat tarawikh setiap malam dan semua ibadah2 kita diterima oleh Allah s.w.t .. 

Ok malam ni kita semua dah boleh mula bertarawih dan juga kene niat berpuasa.. korang ingat tak niat berpuasa? hehehe ok meh aku share niat berpuasa .. kadang2 aku pun pelupa gak..

Ok kat bawah ni, ada jadual waktu imsak dan berbuka puasa tahun ini.  boleh la print dan letak di peti es dapur. hehehe

sila clik untuk pembesaran

Tahun ni In Sha Allah Farhan akan berpuasa mcm tahun lepas, tp untuk emily, aku tak paksa, kalau dia larat, alhamdullillah.... tapi kalau tak larat, puasa separuh hari pun tak pe.. pelan2 ajar.. tak perlu paksa .. dia kecik lagi.. dan kadang2 orang selalu pertikai, "eh nape tak puasa ekkk.. anak aku kecik2 lagi dah puasa penuh" ... "eh kecik2 la kene ajar.. barulah budak tu belajar berpuasa, dah besar kang malas.. " .... ye ye aku tau, anak korang hebat sangat .. tapi korang kene ingat, tak semua budak sama ok..kang masa kecik je rajin puasa, kalau dah besar malas/ponteng pun tak guna kan? 

** malas layan mulut orang...

5 comments:

Aida78 said...

salam selamat menyambut ramadan...

emy pokden said...

selamat berposa utk awak sekeluarga...

Hirda Ibrahim said...

Selamat berposa...

Alin Marlini said...

Selamat Berpuasa Mimi :)

Aida78 said...

salam jauh g shopping kat jln tar ari jumaat tu hi2 salam kenalan...