Tuesday, June 14, 2016

Puasa Pertama dan Kedua

Salam Bismillah
Mama Farhan & Emily

Ok harini aku nak citer pasal berbuka puasa masa hari pertama di kampung aku. ala simple2 ajer.. kebetulan mak aku nak buat pulut kuning dengan rendang daging.. awal2 puasa aku dah merasa  lauk raya ..  pastu kebetulan kakak aku nak sambut besday anak dia.. beli kek dan sambut dengan sepupu2 dia..

sebesen ha pulut kuning

rendang daging
lauk pun simple2 aje
kek yang menjadi rebutan sebab ada kit kat
Qistina & Emily.. kalau aku tengok gambar ni .. umpama aku dan kakak aku.. mcm tu la kami kecik2
Ok hari kedua plak, mak aku buat nasi jagung dengan ayam masak merah.. biasalah kalau dah balik kampung mesti nak merasa air tangan mak kan.. bukan selalu balik

pehh sedapnya.. 
nasi jagung
jelatah dia


ok tu je .. hehehe mcm tak ikhlas je nak update!


nota ringkas :- semalam dah dapat bantuan kewangan RM500.. korang dah start shopping ke? aku duit tu buat bayar insuran dan roadtax kete je.. kebetulan pulak bulan ni nak kene byr.. haiishhhh apalah nasib. hehehehe.. eh walau apapun aku tetap bersyukur tau.. 

3 comments:

Cici said...

tak pernah lagi try nasi jagung. banyaknya masak . semua nampak sedap

adarnadzmie said...

sedap pulut kuning dan nasi jagung...

Izwa Kamaruddin said...

sedap nyer pulut kuning !