Monday, August 19, 2013

Sehari sebelum hari raya

Salam Bismillah
Mama Farhan Farhan & Emily

Alhamdulillah bertemu lagi kita selepas kita puas berhari raya ... oklah harini aku nak citer mengenai sehari sebelum hari raya...Selasa malam aku dah gerak dari Selayang ke Segamat.. alhamdulillah jalan tak jem langsung.. dan cepat gak tiba di Segamat.. Esok paginya kami akan gerak ke Kulai, rumah ibu mertuaku..

So pagi2 subuh aku dah gerak gi belakang rumah, sekali tengok, wah rambutan dah berbuah.. raya ni sedap la dapat makan kan.. tak sabar nak tunggu lepas raya


Pastu, aku tolong mak susun-susun kuih raya.. ada 12 jenis kot lebih kurang.. kalau masuk kerepek2 lg banyak la kan. ada tempeyek, kuih ros goyang dengan kerepek udang.. mmg sedappp.. Aku bawakkan mak 4 jenis kuih, kakak pun bawakkan beberapa jenis, dan adik ipar beli beberapa jenis kuih



Agak2 dalam kul 10 pagi, kami gerak menuju ke pusara arwah abah.. sebab tahun ni raya di Kulai dulu, so aku amik kesempatan melawat kubur arwah dan mendoakan serba sedikit kepada arwah..


Lepas tu kami terus gerak menuju ke Kulai... tp sebelum sampai kampung tu, kami singgah ke JPO, maklum ler JPO tu kan dekat dengan kulai.. Suatu ketika dulu, En Asben pernah berjanji dengan aku, andaikata kalau aku kurus, dia nak hadiahkan sehelai jeans baru.. mmg harus tukar pun bang, jeans lama seme dah longgar2.. sampai kene cerut2 dengan talipinggang. buruk bebenor.. alhamdulillah, dah pakai saiz 28 dari saiz 32...



seluar raya..

hehe tu sajer citer best sebelum sampai rumah MIL.. sampai sana tengok semua persiapan lauk raya dah siap.. tak yah sengseng lengan tolong masak .. bagus punya menantu hantu... so lauk raya (rendang, kuah kacang, nasi impit, kari ayam dan lain2) telah menjadi santapan berbuka petang rabu yang indah tu..

4 comments:

Lynn Hamzah said...

wah kak...makin gorjes la...akak dah makin kurus...

Chekgu Azrine said...

Wah..kurusla..
Cun akk!!

~aSHa~ said...

xde pulak button like mcm fb....hehehehe nak like ttg kurus tu..

onniesham said...

wahhh hebat tu.. dari 32 jd 28... good job