Friday, May 16, 2014

Hantar mak mengerjakan umrah

Salam Bismillah
Mama Farhan & Emily

Hari Isnin baru-baru ni, hantar mak aku mengerjakan umrah.. Alhamdulillah rezeki mak kalini, sebab dapat duduk di Hilton Mekah, bukan kerana nak jaga standard atau kaya raya sebab duduk hotel 5 bintang, tp sebab dia pun dah berusia.. tak larat jalan jauh2.. citernya mcm ni, dalam bulan 12 thn lepas, dia cakap kat aku nak buat umrah lagi, tp mak tak larat nak jalan jauh2.. kebanyakkan travel agent punya lokasi hotel semua jauh2.. kebetulan pulak aku baru je amik brochure andalusia dan masa tu andalusia tengah buat promosi .. siapa2 yang book sebelum 31 December 2013 dpt diskaun sebanyak RM400 (lbh kurang).. dpt duduk di Hilton Mekah (50 meter dr masjid) .. oleh sebab ni kali pertama andalusia bekerjasama dengan pihak Hilton, tu yg dia promo harga murah.. so mak aku cakap oklah harga yg ditawarkan 4 orang sebilik RM6890/Saudi Airline (lbih kurang la aku lupa) so dia pergi dengan kawan dia di Segamat.. bg sapa2 yang dah pernah pergi, mmg kalau boleh, nak hotel dekat sebab kita pun tak penat sangat nak ulang alik ke masjid.. lagi2 orang dah tua2.. faham2 sajelah kan.. dia pun kata nak puasa rejab di sana. so kalau dekat, harap2 dia tak sakitlah lutut ke apa ke kan..




 
sedikit penerangan dari pihak andalusia
 
mak dan kawan dia


babai mak.. semoga selamat pergi dan balik

Alhamdulillah, hari rabu haritu mak dah call dari Madinah.. syukur selamat sampai..

p/s: aku dapat info ada 5 kes kematian mers cov tu.. harap2 mak aku dan kawannya diberikan kesihatan yg baik dan pulang ke sini dengan selamat.

3 comments:

Cik Nurul Pinky said...

Selamat pergi dan balik untuk mak akak

Emy Omar said...

Semoga Allah permudahkan segala urusan mak akak kat sana ye..insyallah kak

attyfir said...

semoga semuanya dipermudahkan .
seronok tgk org g umrah.
kty pun berangan kalo dpt pergi lagi satu hari nanti nak duduk hotel hilton atau safa tower ..sng
tp syukur masa g umrah aritu pun dkt je.