Friday, December 14, 2018

Autumn in Osaka (28 November 2018) KIX - KUL

Salam Bismillah
Mama Farhan & Emily


Pagi-pagi kami check out jam 6.30 pagi. aku pernah dengar dan baca kalau kita lambat sampai untuk check in di KIX ni, Q untuk beratur memang panjang sangat.. jadinya kami memang plan nak beratur awal kat kaunter untuk drop bag sebab sehari sebelum balik aku try buat web check in. Malangnya seat aku dan anak-anak semua berterabur.. aku duduk ni row 20, farhan row 23, emily row 35 dan husband row 37.. ini tak boleh jadi ni. mesti anak-anak aku tak selesa dengan orang lain. so kalau kita dapat check in awal di kaunter, kita boleh minta staff di kaunter susunkan seat kita at least dekat-dekat.


yes.. orang pertama beratur.. emily dok mengelamun lagi pagi2 tu


kaunter pun tak bukak lagi.. 




total berat 4 luggage 66.3 kilo je.. oklah tu tak de la beli banyak barang.. kalau ikutkan kami dpt 120kg untuk luggage.. kami guna separuh je




thank you sebab bagi kami seat sederet.. lega dapat jugak duduk sama-sama dengan anak


dia bagi kami menu untuk pilih dalam flight nanti




besar airport dia.. bagus kat sini setiap tempat menunggu ada playground.


beli onigiri kat Lawson sebelah hotel nikko ..alas perut dengan onigiri buat kali terakhir di bumi Jepun .. 
rindu le lepas ni 
geram je tengok, tapi katanya tak halal. so tak beli



ni pun comel, tp tak berani beli


Ok yang coklat Royce bawah ni aku beli. nanti aku story kat satu lagi entry baru ye..

















Ok bag handcarry ni sebenarnya dah penuh.. tp cam biasa aku rajin membeli lagi di saat-saat akhir... pastu tak reti dah nak adjust masuk bag, kalau ikut aku nak pegang je paperbag atas tu. tp en asben kata dia rimas tengok aku pegang takut tertinggal. so dia baik hati tolong susun dalam bag.. kalau ikut aku mesti tak muat nak susun.. tp dia susun elok je semua terletak. hahaha






lawa botol Evian ni.. harga pun ok

Flight dah sampai.. tak sabar nak balik.. rindu malaysia.. tp mcm tak nak balik pun ye jugak. hehe












Sayounara Osaka



Massaman Chicken Curry




Pan Fried Mackerel Japanese Chili Flavor




Semua dah tumbang

Refreshments.. dapat muffin dengan aiskrim Meiji


sedap aiskrim ni.. baik pramugara bagi kami 2 kali aiskrim


makan plak dengan muffin.. sedapp woo


cantiknya awan




alhamdulillah kami selamat mendarat di KLIA.. sementara tunggu bag, kami pose sini.. papa & daddy semua tunggu bag


bersama Captain Edhan .. baik dia bg Farhan pakai topi dia


last but not least.. gambar last before berpisah.. bergambar jaja emily dengan mia


Alhamdulillah trip kalini dipermudahkan dengan jayanya.. cost yang kami kira pun alhamdulillah cukup.. siap bawak balik duit yen lebih lagi yang tak guna.. makanan pun cukup-cukup .. kat sana pun dapat makan yang sedap-sedap.. yang penting kami semua tak de yang sakit.. bibir kering merekah tu biasa sebab musim sejuk..

Perjalanan hari-hari kami pun dipermudahkan.. kecuali ada sehari tu tersalah naik train. hehe nasib baik cepat perasan.. dan mujur guna pass KTP .. kalau sesat banyak kali pun tak de hal.. tak payah bayar.. lain-lain ok je.. syukur sebab semua sekepala.. tak de yang jenis sentap ke, pentingkan diri sendiri ke sebab semua sefahaman.. insyallah kalau ada rezeki lagi kami akan ke tempat lain pula.. misi kumpul duit bermula lagi next Januari 2019.. Insyallah


1 comment:

Hirda Ibrahim said...

ho yeahhh.....
selesai juga entry ko.
Lega sgt kan this trip kita smooth je.
kita just go with the flow.