Tuesday, September 11, 2012

❤ Hari Raya Pertama ❤

Salam Bismillah
Mama Farhan & Emily

Tahun ni beraya di Segamat. turn sebelah aku ler kan.. alhamdulillah semua ada.. anak2 buah pun tak ramai 3 orang jer.. next year adik bongsu plak kawin.. bertambah la ahli keluarga.. cam biasalah kan pagi2 raya lepas mandi sunat raya tu aku, hubby dan mak ke masjid solat hari raya.. bibik tolong siap2kan anak2.. 

Balik dari masjid, barulah kami semua sarapan dengan lauk pauk yang of course menggiurkan hehehehe.kalau raya rumah aku, compem mak akan masak nasi.. tak kira la nasi tomato ke, nasi minyak ke, nasi beriani ke .. so tahun ni mak aku masak nasi jagung .. kira spesial la sikitkan. tp lauk TETAPPP Ayam Masak Merah yang marveles, lawan plak dengan acar buah homemade mak aku buat .. kalau ada lauk ni, lauk lain aku jelinggg je.. nanti2 dah tengahari baru aku cari nasi impit, kuah kacang, lodeh semua tu la..

baru balik dari masjid..
hubby dengan abang ipar
 
nasi impit, kuah kacang, kuah lodeh dan rendang daging

Ayam Masak Merah, Acar Buah, Nasi Jagung
ketupat beso penumbuk..

Lepas makan, cam biasa acara bersalaman dipagi raya la kan..






minta ampun bang, saya banyak buat salah ni. hehehe



perempuan sahaja.. dari kiri adik ipar, kakak aku, mak dan aku, bawah tu 2 orang anak kakak aku

alhamdulilah semua ada kecuali arwah abah. sob sob sob

Dah bersalam-salaman, marilah kita bergambar kenangan di hari raya..










❤❤ Belom abis raya dah terpikir tahun depan nak tema kaler apa pulak yek. hehehe

1 comment:

atty's said...

Sedapnya menu..lagi nasi jagung ngn ayam masak merah , acar buah