Tuesday, April 2, 2013

Masak sayur di opis sebab ...

Salam Bismillah
Mama Farhan & Emily

Bila masak di opis, sayurnya lebih segar dari yang di beli di kantin / cafe / medan selera ... biasanya sayur2 kat situ bila dah masak lama jadi lecuh.. lg satu bukan ke kalau masak sendiri sangat2 jimat? lgpun bukan susah sangat masak sayurkan.. biasanya aku borong sayur kat NSK.. satu ikat besar sawi RM 2.00, bayam pun sama, kobis pun murah. so biasanya aku beli tak sampai RM10, boleh dapat selambak sayur-sayuran, dah macam buat kenduri plak.. separuh simpan kat rumah untuk masak time dinner, dan separuh aku bawak pi opis.. bawak sikit bawang2, stok ikan bilis (malas boh garam), lada merah sikit dan minyak untuk tumis.. oppss telur pun bawak gak

Oh ye, kebetulan kawan aku ni rajin sesangat la bawak multicooker dan rice cooker.. dia pun diet gak. so dia pun masak gak bahagian dia... pakai multicooker ni senang giler kerja. tak yah main api2 .. nak kukus, panggang, goreng, semua pun di hujung jari je



tumis sikit
buh sayur nak kita nak
SIAP!!
Aku masak simple2.. tak de la rencah beria2 sangat. janji boleh makan dan kenyang, dan yang penting segar dan panas2 lagi.. ..  Ayam dan ikan selalu aku beli jek, malas plak nak menyiang2 kan. hehe

6 comments:

NinaAz said...

Ofis boleh masak??? Bestnyaaaa

Cho Zila said...

bestnyer leh masak2 gitu... memang diet habisni...

lieyalatif said...

Wahhhh ini sudah bagus kak!!! Dpt makan panas2 kan kak...sedap tuuu hirup kuah sayur panas2.....

Lieya skrang ni pun rajin bawak bekal kak....yelaa gi cafe tak tau dah nak mkn ape...bawak bekal jimat gituuu

umilia said...

wah bestnye..msti kakmi lg kurus dr sy nnti..bagus2..

Mooniqueen said...

wahhhh mmg sedap pun kalau dapat masak n makan sama2 kt ofis...

Faiza Erina Rahmat said...

bes nyer masak kt opis,, dapat makan panas² lg... hihi