Friday, May 3, 2013

Jom ke Pulau Ketam

Salam Bismillah
Mama Farhan & Emily

1 Mei haritu bawak anak2 jalan ke IKANO. mana lagi nak pergi kat KL ni kan, balik2 KLCC, Midvalley, IKEA, OU.. sama jek tempatnya. pastu balik2 makan pun tempat sama, nandos la, chillis la.. so harini kita makan makanan orang diet la kan.. kita makan steamboat di Pulau Ketam.. hahah macam pelik je bunyinya kan.. sedap gak sesekali makan steamboat, kalau bab2 sayur tu seme aku la yang kebas.. tp serius aku mmg suka makan steamboat ni dari Johnny's.. aku tak kata Johnny's tak sedap. tp aku kurang gemar.. lain tau! lg satu kenapa aku suka makan steamboat kat Pulau Ketam sebab cili dia yang super pedas dan ummpph!meleleh2 keluar air hidung.. hehehe



kitaorang amik set ni

boleh tambah kalau nak

dengan anak bujang saya (malu nak senyum sebab tak de gigi. hehehe)

tu dia.. nampak sikit, tp banyak okeh. puas makan

aam dan adik suka yee mee ni. so beli extra

eceh2 posing sat..


berasap2 kat muka emily. oh ye, steamboat ni sorang satu tau. kita leh pilih nak tomyam ke clear sup.. so tak yah rebut dalam satu bekas steamboat

menggelegak

ni la cili yang sedap giler.. pedas tu

Bilas tekak dengan air ni.. kurang gula.. massyammmm

7 comments:

Hirda Ibrahim said...

hahahha..
mati2 aku ingat ko pi Pulau.
sengal!!
aku dok lalu je depan kedai ni. tapi tak pernahnya nk stop mkn.

ok tu ko.. steamboat still healthy tu.

Jasfyra said...

bestnya steamboat.saya mmg hantu steamboat kak.kt bangi ni bnyk gak tmpt mkn steamboat..

tp tmpt akak p ni best gila sbb dia bg sorang 1 tmpt steamboat tu kan.mmg sgt2 syok!!

nifalnin... said...

hahahah...

mati2 ingat kak mimi pi mkn kat pulau ketam... :p

kat mana ni kak..?

onniesham said...

igtkan g pulau betul2... selalu lalu lalang dpn ni tgok org makan...x prasan plk nama dia pulau ketam

Rasp said...

ooooooo ada kedai namanya pulau ketam ek sis...
ingat kan ke pulau ketam hehehehe...
leh cari gak tempat nie...
sedap oooo layan steamboat...

Ayu Ayunie said...

xtau nk abwk anak gi mne kt kl. blk2 tmpt sama je.. hihi

Chekgu Azrine said...

suka steamboat tapi jarang dpt makan sebab husb tak suka..uhuhu