Monday, December 17, 2012

❤ Cuti-cuti Bandung - Day 1 ❤

Salam Bismillah
Mama Farhan & Emily

Ok marilah kita setat citer pasal Bandung.. aku takut lupa jek nanti... Percutian kalini tak la best sangat.. antara sebab yang tak best ialah sepanjang masa hujannnnn jek. kira macam salah timing la aku pergi ni.. supir aku pun ada cakap, ada sesetengah kawasan Bandung banjir, cuma tempat yang kitaorang pi ni tak banjir, tp manjanng je hujan, hurmmm ... ok ditambah lagi yang tak berapa best, sebab flight delay!!! delay la plak ke pukul 4.40 petang.. angin jek aku masa tu... sungguh buang masa tp tak pe sabar, sabar, sabar..

Kalini aku tak beli seat pun kat AA, mujur sangat2 dapat duduk sebaris 8A,8B,8C.. kalau duduk asing2 tak tau la gimana rupanya anak2 aku .. tu pasal tix ke HK aku tak mo amik risiko, aku beli seat & order pre meal siap2.. takleh bayangkan kalau anak aku duduk sepah2 dan tak makan ..

excited derang ni.. lama tak naik flight katanya.. (ishk ishk ishk .. bukan korang dah naik fight gi Singapore ke bulan 2 ritu)

mujur duduk seat depan, dapat makanan awal .. aku dah separuh makan, orang belakang baru nak setat bersantap. hehehe

aku mmg beli makanan masa book flight, kalau tak beli awal2, melopong ajer lah ... kadang2 tinggal maggi cup je..
Nasi Lemak Pak Naseer

nasi goreng apa ntah dengan satay

Air Teh ni beli dalam flight gak... awww, mata aku tetiba salah baca.. teh mati pucuk!.. dua kali tengok baru la mulut melopong oooo Teh Pucuk Harum. kikiki

sib baik la ada menda ni leh layan

aku ler tukang isi..

banyak lak tu.. **redhoo**

Emily dah kepengsanan

Yeh dah sampai.. masa sampai ni dah malam, hujan lak tu, AA ada sediakan payung.. tp anak2 aku lebih suka berlari2 .. hahah sajer la kan nak main hujan, mujur korang tak demam... aku mmg jalan laju2 masa masuk imegresen ni.. sebab selalu kalau lambat masuk imegresen, Q akan panjang.. tp kalini aku yang depannn sekali.. tak yah tunggu Q lelama .. lg satu sebab dah pernah ke Bandung/ or mana2 Indonesia, so dah tak yah derang scan jari2 jemari kita lagi.. tu yang kejap jek.. (sapa yang dah pergi Indonesia akan faham apa aku cakap ni)

Aam yang snap pic ni.. masa ni tengah tunggu bag.. sekali tengok laaa.. awat BAN je.. DUNG dah TerlinDUNG! kikiki

sementara tunggu supir amik keta dan dukung anak2 masuk dalam keta..

sebab dah malam, kami terus ke sini.. sebut betul2.. CILAKI... bukan CELAKA!. sapa2 datang sini compem tak nyesal.. mmg seafood dia marbeles ok... orang mmg ramai, tp service not bad.. tak mengecewakan

Udang Saos Madu

Cah Kangkung Komplit

Spesial Kepiting Asap (kepiting tu ketam)

Ikan Baronang Bakar

nasi goreng untuk budak2...

Sapo Tahu Komplit

laju je memasing masuk mulut
Lepas makan, kami terus balik hotel.. kiranya hari pertama ni tak kemana pun.. tak pe la nak buat cemana.. dah rezeki takat ni je harini.. tak dapat shopping, tp dapat makan sedap2 gak.. kami menginap di Hotel Andelir.. mmg hotel baru sangat2.. sebelah hotel ni ada kedai jual pakaian anak2, tp aku lupa apa nama kedai tu sebab tak sempat pergi pun.. pagi2 keluar kedai tu tak bukak lagi, balik je hotel dah malam kedai ni pun dah tutup..

katil KING.. mujur sangat2

dekorasi dia biasa2 jek.. tp mmg luas..

TV pun besar.. 29" la .. ada Disney Channel lagi you.. senang anak2 aku nak nonton kartun..

bilik air dia transparent ok.. sungguh cencored nak mandi manda. hehehe

ha tengok, tekun tak tekun anak aku tengok TB? dah kul 12 mlm tu..

toiletries dia letak dalam bag cengini..

Pop Mie, bekalan anak2..

❤❤ ok esok sambung Day 2...

lieyalatif said...

best2 kak!!!

ade plan gak ngan shah ni nak pi bandung ...dah lame tak pi...rindu dah kenangan kite berjimba kat sane dulu...lg pun anak2 dah besar senang ar bejalan kan kak......

adoi lapa tgk menu2 akak tu...sedap2...rindunye lahai nak mkn kat bandung...

betul tu kak, jgn amik risiko better order siap2 mkn kat dlm AA....

Jasfyra said...

sian akak flight delay,tp alhamdulillah dpt mkn sedap2..tgk pun dah tau sdp :)

Rasp said...

bestnya...
i dah lama tak gi bandung...
rindu lak nak gi situ....
food dia memang nampak mabeles...
lum pernah try lagi kat restoran tu....
kalo ada rezki pegi...
nak try aaaa.....

tony transport bandung said...

Kami menawarkan kereta yang baik dan selesa untuk sewa dengan pengalaman dan pemandu mesra dalam mengendalikan pelancong. Mutiara Bandung sewa kereta menawarkan beberapa pakej untuk kereta sewa tempatan yang anda boleh pergi ke mana-mana sahaja di Bandung.

Jika anda mempunyai sebarang soalan, jangan teragak-agak untuk menghubungi saya melalui e-mel atau sms panggilan.
Hubungi kami Bilangan +62 858 6137 8328 ( Whats app bersedia ) atau email: tonybandung@smartfren.blackberry.com

Kereta + Pemandu + Parking + tol + makan pemandu ( semua dalam pakej) Bandung Dalam Bandar

Kereta Taip Daily/14 jam
Suzuki APV ( 7seat ) Rp 450,000

Toyota Avanza ( 6seat ) Rp 450,000

Toyota Innova ( 7seat ) Rp 600,000

KIA Pregio ( 10seat ) Rp 650,000

Isuzu Elf ( 11-15 tempat duduk ) Rp 750,000

Isuzu Elf Long 16 tempat duduk IDR 950,000

* semua dalam pakej termasuk pemandu, petrol, tol, fee parking tiket, makan pemandu.

Pemandu Bandung Sedia Perjalanan dengan Anda. Pemandu Bandung berpusat di Bandung. Pemandu bersedia untuk menerima banyak pesanan. Mereka boleh menyediakan banyak jenis kereta. Dari minivan kecil sederhana sehingga bas besar. Harga kereta boleh dipratonton dalam harga kereta lengkap. Harga termasuk kereta, pemandu , petrol, letak kereta dan tol. Kebanyakan pemandu Bandung tahu sedikit bahasa Inggeris. Mungkin anda memerlukan panduan berbahasa Inggeris juga. Pemandu Bandung boleh menyediakan keperluan anda semasa perjalanan. Malah bagi pakej makan. Dengan Pemandu Bandung anda membayar harga hanya untuk menyewa kereta , perkhidmatan pemandu dan petrol dalam satu harga. Anda juga boleh hanya membayar kereta dan pemandu tanpa petrol jika anda want.Anything yang tidak disebut di sini boleh dibincangkan dengan lebih lanjut melalui e-mel jika anda memerlukan destinasi yang berbeza. pemandu berbahasa Inggeris yang tahu Bandung juga
Anda boleh berbincang tentang di mana untuk pergi dan mencari hotel yang anda suka apabila tiba di Bandung. Jangan teragak-agak untuk menghubungi kami espescially jika anda kali pertama di Bandung.

Harga murah untuk mengupah pemandu di Bandung adalah 450,000 WPI. Ia adalah untuk Bandung bandar pelancongan. Harga termasuk pemandu, petrol, tol, kenderaan , makanan pemandu dan lain-lain Anda membayar terus kepada pemandu apabila anda sedang duduk dalam kereta. Ini bermakna pembayaran pada hari pertama lawatan. Anda juga boleh membayar di akhir lawatan . Kadang-kadang pada akhir hari.

Mengenai untuk pengesahan tempahan kereta kita perlu maklumat penerbangan anda / nombor atau nama hotel di mana anda tinggal di Bandung. Kami percaya pelanggan kami. Apabila anda mengatakan bahawa tempahan kereta untuk tarikh tertentu disahkan, maka ia disahkan. Kita tidak memerlukan wang pendahuluan . Sila ingat bahawa Kami akan menjemput anda jika anda mengatakan bahawa tempahan kereta disahkan.

CALL / hubungi / sms / Nego / konsultasi percuma :
HP / SMS / CALL : +62 858 6137 8328
telefon office : +62 8888 9177 00
WhatsApp : +62 858 6137 8328
pin blackberry : 30D1 82F0
email: tonybandung@smartfren.blackberry.com

Anonymous said...

Assalamualaikum sis. Restoran Celaki tu mahal tak? berapa kos sekali mkn. nampak sedap plak terliurrrr hahahaha