Friday, January 11, 2013

❤ Mee Jawa - Publica Solaris ❤

Salam Bismilillah
Mama Farhan & Emily

Korang pernah makan mee jawa tak? rasa dia ala2 mee rebus gak.. tp kuah dia lain sikit la.. aku ni jarang suka makan mee2 kuning ni esp mee rebus .. tp kalau kedai tu ada masakan mee yang sedap mmg aku makan ler contohnya mee rebus Hj. Wahid yang glamer kat JB tu.. ha yang tu aku suka.. kalau mee rebus kedai lain2 aku kureennggg sikit.. tak kene dengan tekak, kuah manis sangat la, rasa udang kering lebih la.. so mmg takkan order .. tp mee rebus ni plak peberet cik abang ai tu.. pi la mana2 kedai harus dia cuba mee rebus.. eh ni nak citer pasal mee rebus ke mee jawa?? hahahaha mengong.. ok la haritu aku pi Publica, ternampak kedai Mee Jawa, cam biasala cik abang ku itew nak mencuba.. ok bang, i pollow


tu dia.. memula tengok harga, boleh tahan.. tp bila dah sampai depan mata, mmg berbaloi la harga tuuu
nama je kedai Mee Jawa, tp macam2 ada.. so mcm aku cakap, aku tak suka sangat mee2 ni kan. so aku amik set Asam Pedas dengan nasi la.. harus la kan, tekak orang Johor, mesti nak asam pedas
 
air plak Kedondong, giler masam tp tak pe, kasi potong lemak2
suasana dalam kedai.. cantik gak.. ala2 klasik
ni ler Mee jawa tu, very2 tempting tau.. cik abang kasi aku terai sikit.. fullamakkk sedap, nyesal order asam pedas ..
 
my kedondong dan ice lemon tea

asam pedas ikan pari,, banyak gak, kalau tak silap aku ada 5 ketul, jenuh nak ngabiskan

ni ler set nyer
tak puas hati sebab masa pergi dengan hubby dapat rasa sikit je mee jawa dia.. pastu lat 3 hari ajak kengkawan opis makan kat sini lagi.. ala dekat je dengan opis aku pun.. tak sampai 10 minit dah sampai.. tu dia, besar giler pinggan/mangkuk mee jawa aku tu.. sampai memboroi perut aku dengan mee jawa.. hahahaha

❤❤  jap je dah 11 Januari kan?? rasa macam baru je masuk tahun baru.. eh harini hari jadi siti nurhaliza kan? hehehehe ala ada aku kisah.. compem Dato' K bagi hadiah riban2 lagi kan... orang kahye boleh ler... sebenarnya aku tengah mengira hari.. lg 4 hari besday cik abang .. hadiap apa nak bagi yer.. ***sambilgarukepala****

6 comments:

NinaAz said...

Sis. Cm ne buat pic mcm tu. Ada note kt bwh pic.dlm column

araa cruch said...

macam sedap jer .. hi sis , kalau rajin datang ke blog saya :) .. sy ada jual tudung mcm fareeda .. http://ndamisha.blogspot.com/ .. kain n brooch sama mcm fareeda .. price not too much .. below rm100 . tapi mmg akan memuaskn hati sis.. tq

lieyalatif said...

akak..kejam la kak...lapo tgk kak....yg penting portion besar tuuu...leh sharing is caring lagi hah heheheehehehe

kak air kedondong tu pun menarik....terliur den kak oiiii

Nuriqa Irani Yahya said...

Kak mimi...pg jalan2 dlm publika tu ade wondermilk.bleh beli cake coloufull n cup cake yg cute2 n yummmy for ur husband ;) pg try nasi kerabu dkt chawan pon terbaek jugak!!~

Batrisya Qistina said...

Mee jawa....zana x gemar kak
Tp mee rebus salah satu feveret...leh geng ngan abg din camnie
Besar tul pinggan dia.....

Hirda Ibrahim said...

oh menariknyaaaaa....
dh le lapaq nihh..
price dia ala2 mcm kopitiam2 je.
oklah tu ko. portion dia pun besar.