Tuesday, January 11, 2011

❤ Asyik hilang jer kan.. ha jom kita borong kat Mydin ❤

Salam Bismillah
Mama Farhan & Emily

Ni cerita hari ke dua sekolah sebenarnya.. pagi2 cek pensel case semua pensel, pembaris, pemadan dah hilang.. nak luruh jantung aku pagi2 buta.. mana nak cekau pensel pagi2 buta kan. tengok pensel kaler pun dah ada yang hilang sebatang demi sebatang .. tak leh jadi ni. papa jom kita pi Mydin..

Ni ler hasil rembatan kat Mydin.. kami beli kaler pensel jenis pendek jer.. ada 12 kotak.. haaa amik ko, sebulan sekotak.. Kaler Stabillo ni ok jugak cantik aku tengok.. ok jer la kan.. budak darjah 1, kira dah ok sangat la ni..


ni plak pensel 2B, jenama Bistari jer, mudahan2 anak aku bijak bistari la kan.hehehe.. aku beli 6 kotak. satu kotak ada 12 batang .. so semua sekali ada 72 batang.. ha amikkk koo


pembaris ni nampak ada 2 jer kan. sebenarnya ada 24 batang pembaris.. satu ikat pembaris ada 12 batang.. ni kalau hilang jugak, aku tak tau la nak cakap..


ni pemadam aku beli sekotak ada 50 bijik.. haa puas hati aku .. kalau tak compem hilang hari2 kan..


pengasah pensel ni ada banyak jugak ni..


last sekali beli gam.. yang ni tak banyak. beli 3 jer.. bukan ko nak selalu kan.. yang ni simpan kat rumah jer..

13 comments:

ZanaNordin said...

sekali ko memborong kak...dah mcm nak bukak kelas kat rumah dah kak...tp betul gark...
batrice nyer kaler pensel...2 hari gi school...dah hilang 3-4 batang...tensen jer aku.....
nasib baik pensel dia pandai jaga...
sumer barang2 sekolah dia kau tanda kak.....

tp mmg nak kena spare kat rumah apa2 pun kak..bebudak bukan boleh di jangka

♥♥♥ سواي @ ماما ايمان شاهيراه ♥♥♥ said...

hah bagus cara k.mimi ni..sy pun mmg buat camni taun lepas... masa maryam tadika lama tu..hari2 ilang pensil pastu pemadam plak kawan dia rajin benar cucuk pastu lama2 putus... sabo je la..

akak mmg beli cukup 1 taun punya stok ni...

Mimi said...

hehehe...ko da mcm nak bukak bookshop la pulak..

tp ok tu, borong simpang spare utk anak2..just in case kan..

aku ni sbb stationeries dah siap ada kat kindy...kalo dak, haruslah memborong jugak mcm kau buat ni..

LiAh said...

salam kenal kak..klau kt tmpat kta ader medin nk juga borong byk cam gini, budak2 ni gitu bru gi sekolah 1 ari suma dh ilang..geram tgk

SD said...

adik saya suka bagi kat orang brg dia....klu org minta dia bagi je....bila balik rumah, menangis nak beli baru.....bila tny, senang n gembira je jwb "ain bagi kat anis"....key pad lock betul...

Nur a.k.a admansyah said...

hehe.. kalakar-lah Mimi nie! abis sumer borong kt Mydin.. dh alangx2 beli kan? murah plak tu..

Aiman punye kes.. tertukar kaler! biler sy suh tukar balik .."Mana Aiman tau siapa punye nie? Malas-lah nk tanye..." Grrr...

rasp said...

kalo org tgk kita memborong mmg cam leh buka kedai je kan sis..
i pun cam u gak dolu2...
now dah kurang skit laaa sbb anak2 dah besar...
sapphire plak stationery kat school semua..
cikgu tak bagi bawa balik..
senang hati i :)

umilia said...

wah..leh bli kat akk skit ni..ank sy alhamdulillah tak ilang ape2 lg..tak taula kot sy tak perasan ke kaler pensel tu ade ilang..sbb nye da tak duk dlm kotak..duk skali dlm pensel box yg jnis kain tu..hehehehe..

shidah said...

btul la kak...shda dah kena masa adik darjah 1 dulu..hari2 hilang..geram btul...yerla..nak marah bdk2 kan?ermm.sabar jer la..last2 beli sekali borong..puas hati

onniesham said...

hahaha byk betul ko mmborong stationeries. amik ko. ckp ler stok setahun nih kot. yer la kan, kalo masuk skolah rendah je konpem la asik hilang jer. borong byk2 camni puas hati, xde kalut2 nk pi cari kt kedai lg.

Emy Omar said...

kak Mimi,saya masa Ezhan darjah 1 dulu saya pun macam tu..colour pencil memang borong yang 1 dozen punye senang..kat rumah ni sampai hari ni memang stationery tu ada je stok je..kalau x mau saya meroyan nanti bila check banyak yang hilang buatnya tengah malam tak ke haru kan..

☆ lieya latif ☆ said...

fuh kak....ni boleh bukak kedai runcti dah ni keh keh keh ...tai mmg kak, berbaloi2...harge pun murah.....mmg kak, budak2 darjah satu ni barang2 mmg cepat ilang...biase laa tu dah dengan kawan2.......

Shima Md. Zahar said...

.. haaaa.. memang berbaloi-baloi kan kak.. macam haziq tahun lepas laa kak.. camgini tu jugak.. kalau dah hari-hari hilang.. dan hari-hari nak beli.. addduuussss masak jugakkan.. lebih baik beli banyak camgini jimat pun jimat..tahan sampai ke tahun nie.. kira tahun nie saya tak susah-susah nak beli lagi..