Thursday, November 8, 2012

❤ Belon zaman dulu kala ❤

Salam Bismillah
Mama Farhan & Emily

Kalau sapa2 umur sama dengan aku, kiranya lahir lewat 70 an atau awal 80 an mesti tau belon ni kan.. best kan sebab belon ni ada satu "bau" yang nostalgia gak la.. masa kecik2 selalu beli ni kat sekolah.. pastu lumba sapa tiup belon paling besar.. tp nyampah sebab cepat nau dia berlubang dan kecut dan kempis semula.. pastu bila dah kecut dan kecik, mula la rasa nak tempek belon ni kat dahi orang, pastu tepuk.. hahah tak sure la korang paham ke tak apa yang aku main masa kecik2 ni dengan adik badik aku... ingat belon ni dah tak de lagi, rupanya masih wujud lagi.. ni aku beli kat kg mak aku.. 3 belon 30 sen.. sajer la beli nak ajar anak2 aku main belon ni.. ni balik2 asyik tiup bubble jek kan.. mana gereeek cam ni



kemain anak aku meniup, penuh semangat.. sebab pes time aku ajar dia ni.

muka ada senyum sebab berjaya tiup... tp tak leh blah sebab tiup belon pakai tutup telinga ..... ko ingat belon tu meletop kuat ke....

cubaan si adik meniup belon.. pandai

selain belon, korang tau kan pemadam ni?? yang ni aku beli kat mydin... heheheh nostalgia betul..




❤ ❤ zaman sekarang semua barang atau alat2 dah canggih2 .. kalau nak jumpa benda2 yang lama2 cam ni, kebanyakkannya jual kat kedai runcit di kampung..

8 comments:

Jasfyra said...

rindu belon ni...hihi..semangat meniup kn dulu2.nk cari gak la tunjuk kt anak nnti

mamasuri said...

hehehe..kembang perut saya tau nak tiupkan benda ni byk2 kat anak dara sy...almaklumlah..anak dara sy baru kenal benda ni...huhuhu

Lynn Hamzah said...

qisitina suka main belon tu kak...hehehehe...pemadam tu pun lynn ada jumpa gak skrg nie...memang nostalgia...

lieyalatif said...

ye la kakkkk!!! ni la menan org dulu tau2....beli dlm plastik tu ade belon ni ngan gula2 susu heheheeh.....tiup2 pastu letop2kan pakai mulut....bile dah kempis picit2 kat dahi bagi ade bunyi hahaahahaahah....teringat laa zaman dulu2....

onniesham said...

ada jual lg ke belon ni poms? nak cari gak ler kt kg cooi..kot ada jual kan. leh main ngan echa

wanie said...

lama tak jumpa belon tu...kecik2 dulu mmg selalu main

Ina Khairina said...

wahh rindu belon ni,tgok belon ni teringat saman kecik2 dulu...ada jugak cari nak bg ank main tp mcm susah jumpa je skrg ni

Emy Omar said...

Lama dah tak jumpe belon ni..dulu zaman sekolah time balik sekolah harus beli..kalau dah bocor boleh tampalkan..ketip je kat tempat bocor tu hihihi