Wednesday, November 14, 2012

❤ Dinner with BFF & Families - Muara Jeram Ikan Bakar ❤

Salam Bismillah
Mama Farhan & Emily

Semalam tak de apa2 nak buat, tp sebelah petang mmg janji dengan Hirda, Sham dan Lieya nak pi makan kat Ikan Bakar Muara Jeram.. lepas asar baru kami gerak.. dah booking meja pun.. sebab takut penuh lambat plak dpt makanan..

Lieya sampai paling awal, sib baik dia dah pi check, ada meja yang aku booking.. untuk 16 org. ramai kan.. tu termasuk anak2 la.. dewasa 8 orang je.

anak2 x sabar nak pi jumpa geng..

cam biasalah bab memilih, aku dan hirda amik yang besau2 .. amik sotong sekilo, udang 700 gm, ikan siakap 2 ekor, ketam 4 ekor besar2 dan mentarang

cik abang aku nak try makan mentarang..
ni ler rupa mentarang bakar

ni rupa kat dalam. rasa macam kupang jek

bab memilih mesti lah yang PAKAR kan.. Pakar la sangat ... pergi pasar pun 1-2 kali jekk

ni ketam betina..

nampak?? ni cik puan hirda ajar
apasal muka makin bulat.. ni mesti salah teknik amik gambar ni.. (tetappp nak kata tak gemuk kan?)

  
 
ketam berlada
Udang Butter
 
Sotong tepung

siakap 3 rasa.. buat 2 hidang

siakap sweet sour .. buat 2 hidang
 

 
budak2 muka stress sebab kene paksa makan... masing2 dah mengeletis mintak duit sebab nak beli bubbles yang ada orang jual kat situ
 
dayyan pun kusyuk makan tau

❤❤ seronok makan ramai2 cam ni .. lepas ni kalau ada rezeki kita pi makan kat Bagan Lalang plak.. and Lieya, thanks for the gift.. cantik je.. emily kata tu sofa untuk barbie dia baring. hehehe

10 comments:

Hirda Ibrahim said...

thanks for the lovely dinner!

oh apsal kita bulat2 dlm pix ni wei? yer la.. aku pun rs salah teknik snap pix tu. kahkahkah

yer ko.. hardy pun ckp ni sofa for barbie kan???

Emy Omar said...

Wah..best kak pegi makan2.Lagi best pegi ramai2 kan..saya tak pernah sampai lagi kat Muara Ikan Bakar Jeram ni..selalu dengar orang bercerita je.1st time tengok mentarang tu kak..

Rasp said...

ooooo gitu rupa mentarang ye sis..
cam lala gak ek...
bestnya gi makan ramai2 camni....
dapat sembang2 and makan2....
bertambah erat and mesra kan...

atty's said...

lama giler tak makan kat muara ikan bakar jeram nie

nieda said...

sedapnya seafood..telan air liur je dulu, masih dlm pantang lagi ni.huhu

Zana Md Nordin said...

puas hati..
ooo...tu rupa mentarang yerk kak
tak pernah kenal kak..nasib baik ko upload..kalau tak mmg sampai bila pun aku tak kenal rupa bentuk mentarang...

seronok tengok korang dpt berkumpul selalu camnie...bertambah erat persahabatan

Alin Marlini said...

bestkan makan ikan bakar kat situ..tp kalau kat Aroma Ikan Bakar lagi cantik tmpt dia

lieyalatif said...

thanks kak mimi n abg din...moga murah2 lagi rezeki akak sefamily....

tu laa lepa sni kite ke bagan lalang plak kak....dah lame tak pi sana.....

onniesham said...

thanks mimi n din.. moga murah rezeki selalu. bagus jer kan.. mkn ada geng..geng mak, geng bapak.. bru sdp nk sembang..hahha

Babun Monyet said...

Terbaik