Tuesday, November 20, 2012

❤ Kursus di Impiana Cherating Resort ❤

Salam Bismillah
Mama Farhan & Emily

9 - 11 November haritu aku ada kursus di Cherating.. anjuran kementerian aku ler kan.. jarang PA2 ni dapat kursus di luar pejabat atau erti kata lain, luar dari KL la senang citer.. tp rezeki tahun ni lebih, aku berpeluang pi kursus PA dua kali tahun ni.. sekali kat De Baron Langkawi  haritu, dan kalini di Cherating.. dan haruslah kalau pi kursus ni, ada geng2 sekepala kan.. kalau aku sorang2, mau sangap dalam dewan kursus tu nanti

dengan partner wajib ni.. dari Jabatan Warisan, dia ni ex UiTM aku.. dah 12 tahun kenal.. rumah kami pun dekat2 jek.. senang dengan dia.. sporting abis.... kami naik bas KPKK.

welcome drink.. teh herba.. erkkk tak lalu la plak.. eksyen sudah!

sementara tunggu bilik aku siap, kita pose kat sebelah kolam ni

bilik kami.. cantik u'olls, mengadap laut.. dengar kata dari staff sini, harga untuk satu malam RM400++, tapi yang ni dapat gomen rate la kan.. murah sikit la


katil aku sebelah bilik air.. ada tingkap kecik. hehehe
TV dia flat screen, tp kecik je, saiz komputer tu ha... kat bawah tu dia bg ubat nyamuk letrik

ada astro.. walaupun tak banyak siaran, tp ok la kan?

 
tempat golek2

view dari balkoni.. nyaman jek rasa

lepas solat jamak, malas nak mekap... jom turun pantai

masa santai sebelum kelas mula malam nanti

comel chess pakai kon..

di tepian pantai


Day 2 - harini aku pakai tema pepel oren.. sekali rupanya sama tema dengan company yang handle course aku daaaa..

Ok ni gambar cafe tempat kitaorang bfast, lunch dan dinner

bfast - tekak ala2 omputis gitu

bismillahirahmanirahim

ni la tajuk kursus aku kalini.. Kursus Transformasi Kesetiausahaan

ce tengok folder atas meja tu? sama kan tema aku .. hehehe

comel tak signage toilet kat sini.. terasa kertu plak bila masuk sini..

sungguh tak de kerja.. dalam toilet pun nak amik gambar..

harini kelas abis cepat .. sajer kasi can kami pi beli kopok lekor dan makan sata kat kemaman.. aku tukar seluar la, senang dan ringkas..  opss gambar makan sata, tak sempat amik, sebab hujan2 perut cepat lapo.. tak dan nak snap, laju masuk mulut

Day3 - pagi ni mak tema pink hijau plak tau .. hehe ada2 jek kan? kursus kalini tak bawak baju kurung.. urusetia kata pakai kasual ajer.. boleh la ni.. aku mana ada seluar slack, pakai kain sudah


semalam tekak omputis, harini tekak melayu.. nasi lemak

dengan lempeng .. nyummy

tiba2 mata ai terpandang seseorang.. Chef Zubir!! nampak tak? yang pakai baju harley davidson tu.. dia datang anak beranak tau.. ramah gak dia ni ..

ha baca ni.. aku kasi motivasi sikit

salah sorang penceramah aku Puan Rohani Saad .. baik dan best!

dengan geng2 PA dari Jabatan yang lain tp masih di bawah kementerian yang sama! ada rezeki kita jumpa lagi.. dengarnya nak buat kat Sabah plak.. i likeeeee


❤❤ bila dah selalu jumpa dengan PA2 ni, rasa rapat dan serasi.. semua satu kepala walaupun ada yang mak2, ada yang anak dara.. yang penting semua sporting belaka ...

6 comments:

Unknown said...

salam ziarah
alhamdulliah dah pernah jejak kaki ke tanah suci mekah

iduraz said...

hikhik..impianan cherating ni mmg best n bilik dia lawa kan...kita pernah pi skali kursus anjuran JPA beberapa tahun lepas....skang nih kursus sume tmpt tak brapa nak best..cut cost katanya..muahaha

Jaja said...

bestnye PA kementerian. selalu dpt join kursus secretary. mcm saya berjanggut nak dpt kursus mcm tu. balik2 kursus generik je pegi =(
anyway, salam kenal =)

ratna said...

Kalau nak buat kat sabah tunggu aku balik! Tp kalau la masuk sana kan bila balik nnt..hehehehe...

onniesham said...

seronoknya kementerian ko.. buat kursus untuk sumer PA jabatan. tmpat best2 plk tu...

rajin ko,snap pic.. aku time kursus mmg giler mls nk kuarkan camera.. tp kalo org ajak amik gambar ramai.. aku ok jer

Ayu Ayunie said...

hihi... satu kementerian rupanya.. kak sha dan ayu izzana tu opismate ayu.. huhu