Friday, November 5, 2010

❤ Kecik-kecik cili Api ❤

Salam Bismillah
Mama Farhan & Emily

1st aku nak ucapkan Happy Deepavali pada kawan2 dan semua yang berbangsa Hindu yang meraikan harini esp. Cikgu Suguna a.k.a teacher class Farhan.

Ok harini aku nak share satu email ..  email ni sangat luar biasa tau..  ok jom kita baca

KANAK2 20 BULAN SUKA MKN CABAI/CILI PEDAS?


Naaman Amer, baru berusia 20 bulan dari Bandar Nablus, Tebing Barat begitu bersahaja dan berasa seronok makan cili hijau pedas seperti makan buah-buahan yang manis. Kanak-Kanak Palestine ini mula menggemari cili hijau sejak berumur 14 bulan lagi dan ibu bapanya pula begitu bangga dengan selera anaknya suka makan cili. Naaman Amir makan cili hampir setiap hari. Sehingga kini tiada sebarang masalah kesihatan menimpa ke atas kanak-kanak tersebut. Walaubagaimanapun perkara tersebut seharusnya dicegah atau dikawal supaya tidak mengganggu kesihatan kank-kanak ini terutamanya bahagian perut dan organ dalaman untuk jangka panjang kerana usianya yang masih terlalu muda.





pehh dasyat giler.. tak pedih ke sayang oiii perut kamu tu.. kita yang tua ni pun kalau makkan terlebih makan cili pun boleh ceret beret ni kan pulak budak kecik ni.. alahai.. sapa la yang mengajar makan pedas2 ni.. tp aku mmg kagum giler la..

4 comments:

Anonymous said...

Pergh..dasyat budak kecik tu ye..tapi ye la takut menjejaskan organ dalaman dia pulak nanti..

aiDieNa said...

Sepupu saya ada sorang macam nie Kak Mimie.. dia bleh makan cili begitu sahaja.. dari kecik lagie.. memang suka makan cili.. cili api.. sekarang nie dah besar pon.. tengah belajar di Alexandria University di Saudi Arabia.. amik medic.. hehehe

~aSHa~ said...

takut apendik je telan biji lada tu..

kat malaysia ni pernah sy dgr org gemar makan cili padi tu gitu je...tapi org dewasa la....rasanye kena apendik sudahnye org tu...

Fazlinil Irma said...

pergghhh.. dasyat la budak ni. dia makan cili mcm makan jeruk.. tengok gambar pun dah berdesing telinga.