Monday, March 7, 2011

❤ Makanan Eksotik di Gerai Selera Rimba ❤

Salam Bismillah
Mama Farhan & Emily

Hari sabtu baru-baru ini, pagi2 lagi aku mmg plan nak gi Ariani.. kata ada sales kan.. so kami ke Shah Alam.. aku tak suka ke Ariani Kota Damansara, tak mesra alam langsung, staff sombong2 belaka.. kalau kat Shah Alam, seronok sangat... aku  tak beli banyak.. beli 2 helai je pun.. tu pun dah RM100 ++ ..

Sekarang paper bag Ariani dah lain sikit. tak macam dulu.. tp still kaler PINK gitu.


Lepas dah beli tudung Ariani, kami sefamily dan family kawan husband aku plan nak makan makanan eksotik dekat selera rimba. Gerai Selera Rimba ni jauh sikit.. kat area Sg. Panjang Sabak Bernam. mmg berasap punggung la nak gi situ. hehehe .. opss ni gambar farhan dan emily kat rumah..  standyb nak keluar la ni.. tunggu mama lambat sgt nak bersolek..

hampir 1 jam setengah gak baru kami sampai sini. Keunikkan gerai ni ialah dia menyediakan pelbagai jenis binatang boleh dapat kat sini. tp ikut musim, ada landak, rusa, kancil, kijang dan macam2 lagi.. ikut tempahan. masa kami order ni, dorang la pandai2 nak masak apa ikut apa yang kami order tu.



masa ni tengah tunggu makanan sampai.. emily snap gambar ni.. not bad gak.


ok ni makanan pertama .. Burung Wak Wak bercili


Ayam Hutan Goreng .. agak keras sikit


Landak masak rendang


Rusa masak sambal hitam


Udang Sungai .. tokey ni kata gred B lagi sedap dan manis dari gred A, sebab gred A walaupun dia besar tp isi dia liat dan tawar sikit


Ikan Puyu Goreng


Ikan Baung masak asam pedas yang sodap giler.....


Abis licin pinggan aku bedal

 

Lepas perut dah sengkak, perjalanan tetap diteruskan.. pencarian makan durian pulak... kami jumpa durian di Pekan Sg. Besar




walaupun isinyer tak kuning.. tapi rasa PAHIT dia tetap mantopp


amacam air liur ada meleleh tak. hehehe


pulun bang jangan tak pulun


aku pun mmg favourite durian ni.. makan mmg tak hingat... dah sampai ke tekak la orang kata aku membedal.. dalam keta, jenuh cover takut muntah, sendawa dan kentut durian. hahahahahahaha


apapun puas hati aku dapat makan2.. mmg sah2 abis diet aku.. punah ranah..

12 comments:

LyNn HaMzAh said...

kak, lynn kalau nak makan landak, rusa dan haiwan eksotik yang lain balik jer kampung Mr. Hubby...ayah MR. Hubby memang rajin masuk hutan dan berburu...yang paling Lynn suka makan daging kijang...masak gulai lemak cili api...memang la best kak...

☆ lieya latif ☆ said...

huyooooooooooooooo ngeri2 nye kak menu huhuhhu....kalo lieya berani mkn ikan puyu, udang ngan dgg rusa tu jek kot....tapi tgk mmg nampak sedap ar.......

fuh mmg ari mkn2 sedunia ar....pencuci mulut lak buah durian...fuh mmg terbaik laaaa heheehehehehe.....

Cik Nurul Pinky said...

perghhh kak sedapnya semua lauk pauknya..geram ni hehehe..akak peminat tegar buah durian yer ;)

rasp said...

menu u mmg eksotik la sis...
rasanya kalo i takat makan udang tu je lah kot hehehehe...
sungguh tak adventurous kan :D
tapi durian tu mmg terkecur dibuatnya...

Fazlinil Irma said...

telan liur tegok akak makan durian. duk cari kat kl ni takde lagi. hukhuukkk.

nieda said...

wah...bestnya. dpt mkn eksotik..kalau nieda bedal ayam dgn udang je kot. Tak pernah cuba lagi mknan lain

onniesham said...

ko mkn sumer2 tu ke mimi? wahhh mak kagum okkkk. kalo aku mebi mkn rusa, ikan ngan udang jer la kot. tu pon x sumer ikan. tp udang dia tu perghhhh mengancam ok. mak kan penggemar udang.

mmg xtvt ko makan je ari tu eh. siap blasah durian tu. jauh gak korang pi jalan2 cari makan ni yer. aku x penah smpai lg sg. besar. cooi kata jauh.

Anonymous said...

wah kak memang betul2 eksotik menu akak tu..saya berkenan tang durian tu je kak..ish nak kena carik ni

wanie said...

kak mimi, kat mana kedai mkn tu kak?menarik tgk makanan tu..siap ade landak lagi..teringin nak try

aiDieNa said...

Arrrghhhh.. saya teringin.. teringin.. camner nie dah mengidam nie.. huhuhu.. makanan eksotik nie sumer nampak sedap... ehhh K. Mie.. harga dia tak letak pon.. senang nak bajet.. hehehe

MOHD ZAKI SUNGIB said...

lepas selera rimaba...jemput berkunjung ke restoran de limau pula.....menu hampir serupa...dgn kelebihan persekitaran dan aktv sampingan sambil berrekreasi...makan2 sambil menghirup angin selat melaka dan pemandangan bakau.....lawati dulu facebook kami di ...Restoran dan kolam pancing air masin de limau @ call 012 6599968

Joe said...

Salam Tuan/Puan

Saya mohon kebenaran untuk guna gambar-gambar yang cantik ini di website saya

Johari
www.ayamdara.com