Thursday, February 14, 2013

Nak minta pendapat pasal book hotel di Hong Kong Disneyland

Salam Bismillah
Mama Farhan & Emily

Harini 14 Februari 2013.. ada ke yang tertunggu2 harini?? biasanya couple2 jek yang suka hari2 macam ni. yang dah kawin2 ni jarang2 nak sambut hari valentine or hari kasih sayangkan.. aku pun tak sambut.. mmg dari dulu tak sambut pun.. tak de hal punya.. 

Harini aku tak tau nak citer apa sebenarnya.. cuma nak minta pendapat kawan2 or silent reader kot2 ada yang tau, cemana nak book hotel di Hong Kong Disneyland.. ada 2 hotel kat sana.. Hong Kong Disneyland Hotel dan Disney's Hollywood Hotel.. yang aku tau Disney's Hollywood Hotel murah sikit compare yang lagi satu tu.. buat masa ni hari2 aku bukak laman web PYO untuk check hotel rate.. kadang2 turun, kadang2 naik ratenya.. pastu aku ada bukak jugak Asiatravel.. dan juga website Disneyland tu sendiri.. kat website Disneyland tu ada tulis boleh call or booking online ..  aku tengah pk2 ni nak call ke nak book online terus.. mmg serabut gak ni.. pastu aku pk2 macam nak tunggu matta fair pulak. ada pendapat tak korang yang pernah menginap di hotel tu? cara korang book hotel.. melalui apa? travel agent? online kat website DL tu or call sendiri? aku dah tanya Hirda dan Lieya, masing2 lain caranya. so aku nak minta pendapat orang lain kalau ada yang tau..

Lagi satu mengenai breakfast Echanted Garden tu, sapa2 ada pengalaman dan tau? share sikit... cemana nak book?

1) call Hong Kong Disneyland Reservation Centre / +852 1-830-830 untuk booking hotel dan terus book untuk breakfast? (rasanya ni yang sebaiknya, tp rate hotel selalu mahal dari rate travel agent bagi)

2) aku ada terbaca kat website DL .. sekarang tengah ada diskaun untuk breakfast tu ... nak tanya kalau book hotel dengan melalui travel agent, boleh ke kita book breakfast kat Echanted Garden?  aku bukan apa, aku nak try kat travel agent sebab kadang2 book hotel melalui travel agent ni lg murah . so korang2 yang ada pengalaman ni, cer ajar aku sikit

tengok tu, harga ada diskaun tu kalau book di hotel tu


7 comments:

QASEEH HATIKU QASEEH said...

Dlm blog fillanie ada details psl nie...sy prna baca...

Hirda Ibrahim said...

if ko tanya aku yg ratu booked online ni. aku prefer book online je.
muhahahah. Save time and tenaga.
Coz travel agent still will markup price.

Yg aku tau, bfast tu memang kena call sendiri. time aku pi dulu kena call 21 days from the date nak bfast. aku call awal, derang soh call balik nanti.
but that was in 2010. maybe now dh bertukar ke, x sure.

*∽ IZAN ∽* said...

wallaa.. ke HK plak kali ni yek. Mimi kena tanya Lieya la ni.. dia yg ada pengalamannn ke sanaaa .

waa.. selamat bergumbira nantii yekk!!

mama leen said...

dalam hanis zalikha pun ada rasanya.. :)

Anonymous said...

http://mynameisztee.blogspot.com/

Mimi said...

Salam, dulu kami booked hotel tapi bukan Disney Hollywood but Disneyland Hotel thru pyotravel.com..kebetulan ada offer..so yang Disney Hollywood memang dah fully booked, so kenalah amik yg hotel Disneyland..breakfast, booked a month before date kita nak gi breakfast tu, call sendiri2 je..call direct kt Enchanted Garden...

Anonymous said...

Sy book je semua dari laman web disneyland tu. Book hotel yg kita nak ("hollywood" atau "hong kong")klu ada rm lebih dok le hongkong sbb best lagi rasanya kot, hehe sy dok situ 4hari 3mlm. pilih, pastu nanti ada add on : nak tambah bfast ke dinner ke sumer ada.. nanti dia caj credit card pun bukan semua..dia caj macam separuh dulu rasanya..bila sampai sana nanti dia akan confirm kan balik apa yg kita book, klu ada yg nak tukar kita tukar le masa check in nanti, nanti dia bg kupon bfast tu.. masa check out baru dia total n caj. cthnye klu dia bg kupon bfast utk 3 hari pastu salah satu hari tak jadi pegi utk bfast tu, kita pulangkan balik kupon tu then dia takkan caj la.. ataupun masa tgh dok sana hari kedua nk try mkn kat hollywood hotel wpun kita dah book for enchanted, just ckp nak tukar semua bisa diaturrr gitu.. best lah service sana flexible.. lagi pun kat "hongkong" ada bilik princess mekap mekap gitu klu mau.. tp kna booking awal.. pastu ada swimming pool indoor and outdoor.. (eh taktau le klu hollywood ada ke tak..) i dulu pg time sejuk2 pun bagi je budak2 swim sbb indoor kan, tp pastu bantai gak outdoor kejap supaya tak kempunan hahaha bukan senang nak pegi.. ha panjang bonar ni