Thursday, August 12, 2010

Birthday Surprise for Lieya Latif

Salam Bismillah
Mama Farhan & Emily

Hari Ahad lepas, ekceli kami ada rancangan di Putrajaya.. selalunya kan , aku mesti keluar dengan BFF aku, hirda, sham dan lieya, tp kalini lieya kami tak cakap dengan dia.. sebab nak surprisekan dia. hehehe..

Pagi2 aku jemput Sham kat Selayang, pastu kami semua menuju ke rumah di Hirda.. seperti yang dirancang, Hirda masakkan kami nasi lemak + sambal telur + sambal sardin.. see?? kat bawah ni dah siap terhidang breakfast, tak yah kami susah2 tolong dia masak. heheheh.. opss kuih muih tu kami beli jerk.




Lepas soru, kami terus keluar rumah, kalini kami naik FORTE Hirda plak.. nak merasa la kan keta baru..




tempat pertama kami ke Empire.. ni semua gara2 nak makan macaroons.. kami beli 20 bijik = RM36.. pastu singgah TRU sebab anak2 aku request suruh beli Mr. Potato Head.. masa kat Empire ada plak pameran kucing.. eh pameran ke pertandingan ek.. lupa la pulak..


kami sampai di Putrajaya kul 1 lebih.. tp kami masuk rumah zue kul 2 ptg.. actually ni 1st time aku jumpa Zue.. dia beria2 ajak aku datang bawak kawan2 rapat lieya.. pastu dia kata nak surprisekan leiya, nak sambut besday untuk lieya.. so aku kena zip mulut lar tak cakap dengan lieya .. sori ek lieya... bukan akak tak mau cakap dengan lieya, bukan tak mo ajak lieya outing.. next time ek..

Sampai2 rumah Zue, banyak betul dia masak.. yang ada kat bawah ni tak termasuk Satay dan lain2.. banyak betul aku makan sampai sengkak perut aku..


sementara tak de orang sampai lagi, kami posing dulu.. kiranya kami orang pertama sampai la


Lepas kami semua dah makan sampai sengkak perut, akhirnya sampai ke acara yang ditunggu2.. iaitu zue pun keluarkan kek surprise kat lieya.. terkojut si lieya




ni la tuan tanah aka tuan rumah yang comel lotte.. Zue Kamil.. anak 4 orang , ada twin girls yang comel.. badan Zue ni memang ramping macam anak dara.. terima kasih zue sebab jamu kami semua makanan yang sedap2 ni .. rupa2nya harijadi zue pun jatuh bulan 8.. mana la kami tau.. kalau tau mesti kami bawak present sekali untuk zue..


Balik dari rumah Zue, kami semua lepak kat Starbuck Alamanda.. kul 6.15 petang balik rumah hirda dulu, dan aku sampai rumah kul 8 malam. hehehehe

17 comments:

☆ lieya latif ☆ said...

keh keh keh ...mmg berjaya mengsuprise kan org tau kak....tekejut sampai2 kat pintu tgk2 ade 3 makhluk vouge de vaas yg macam aku kenal jek heheeheheeh......ces...ces.....mengsabotaj diri ini nampaknye heheheeh

thanks kak, present tu comel sgt.....terase diri ini disayangi bile ade suprise2 nie.....huk huk huk.....terharu tau......

~aSHa~ said...

wah meriahnye besday tuk member...

ratna said...

ha'ah lah tuan rumah tu slip melim..

Hirda Ibrahim said...

hehehehe...
suka aku kita berjaya gak mengsurprisekan lieya kan?

pertandingan kucing la pompuan.
aku nk tunggu entry sham kita pose dgn macaroon cenonet tu...

zue sgt le slim melim. tu anak 4 tu. kagum aku. dh le pandai masak kan?

kiranya ni last outing before posa le kan?

Hirda Ibrahim said...

eh nk tambah, mak suka pic kita ber-3 tu. sgt le suka coz nampak muka cam bersih ceria je kan? heheheh

˙·٠•●♥ Cik Puan Mimi ♥●•٠·˙ said...

lieya :- heheheh kita nikan penuh dengan surprise.. dulu akak ingat nak ajak korang surprisekan hirda, tup2 dengan akak sekali TERsuprise.. so kalini giliran lieya pulak

asha :- memang meriah ..

ratna :- mmg slim ratna, kalah anak dara.. anak2 dia semua dah besar2 lak tu

♥Cik Puan♥ said...

best kan bila org buat suprise...geram tgk kek..ala terasa nak p beli balik keje nnt huhuhu

..nOj.. said...

4 org anak? waahhh sgt selim la. comel je. baju pun lawo. heheh takde keje tgk baju org seme :p

Cik Nurul said...

alahhhh ruginya tak pergi tapi tak pelah next time bab masa tu fendy kene demam denggi so tak dapat nak join..huhuhu

rasp said...

untungnya lieya ada kengkawan yg sporting, caring gini...
best kan bila leh buat kezutan gini :D

Rinna said...

Wahh bestnya ada surprise birthday lagik.. tgk maakanan tuh walaahaa.. menyelerakan..sungguh.. :)

nieda said...

bestnya dpt surprse mcm ni..untung lieya ada kwn2 yang sayangkan dia

Softtouch [Hanim] said...

untung lieya dpt kwn2 yg baik2 mcm nie...meriah ngan makanan..mesti lieya terkejut sgt kan...:)

Zue Putrajaya said...

Mekacih la Mimi, Hirda @ Sham kerna sudi berkomplok ngan Zue......memang sporting sungguh la korng nih...suker tau dpt members yg sporting2.... Zue ni bab2 nak surprisekn org memang suker sngt2.....nak2 lg org tu kita sygkan...

LyNn HaMzAh said...

bestnyer suprise2 nie...sure lieya terkejut kan...hehehe

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

bestnyer. kak
siap ada suprise party utk lieya lagi.....happening ler korang

vavvavva...dah merasa erk naik forte cik puan hirda tu.....best tak kak.....sure mantap jer kan....

Sham Ummi Echa said...

brjaya kita mgsuprisekn lieya kan.. Trkejut dia dia tgk muka mak2 dara yg comel2 ni tgh brsenang lenang kt umah zue. Haaahaa. Korang dah hapdet mak aje yg blm. Ni pn brsiaran dr KJMC. Tggu aku sht nnt aku hapdet.