Wednesday, August 18, 2010

Manusia Jahil mempersoalkan tentang puasa di FB.. nauzubillah - Salleh Gregor Samsa

Salam Bismillah
Mama Farhan & Emily

Aku dapat sumber mengenai perkara ni dari email kawan2.. mungkin ramai dah tau tentang  isu ni.. aku jer yang terlambat tau .. lately dah makin menjadi2 la kat FB kan.. semua boleh berbicara secara terbuka.. naik ngeeeri aku kalau baca komen2 mereka.. dulu dengan kes Aduka Taruna, pastu kes Nor Azita hina negeri johor pulak, ni tentang  mempersoalkan tentang puasa pulak.. aduh takut2nya.. kadang2 aku ni nak letak status pun fikir 44x sebab takut terlepas cakap.. takut sangat jadi isu yang bukan2.. bg aku isu2 pasal agama, kaum, negeri, politik aku memang tak mau ulas apa2.. aku takut terlepas cakap..

Marilah sama2 jadikan perkara ini sebagai iktibar yer kawan2. semoga mereka diberi petunjukNYA. katanya ada yang dah close account..


actually ada gambar mereka dalam email tu.. tp tak pe la, aku tak mau letak kat sini..

6 comments:

ratna said...

agaknya dia ni free thinker kot.. tak berpegang pada mana2 agama..tp dlm ic dan surat beranak kata ISLAM. semoga allah bg balasan yg setimpal..

eima said...

free thinker masih tak kisah.. tp bila hina agama islam ..... pastu siap nk wat fahaman sendri buat ..aku jd hangin...

mudahan terbuka hatiutk terima hidayah ALLAH SWT

Mama Amirul said...

memang menakutkan bila ada dikalangan orang Islam kat negara kita ni yang berfikiran macam tu... semoga orang-orang tu mendapat petunjuk dari Ilahi

nieda said...

mmg kdg2 org yg letak status kt FB tak fikir panjang..

ayang said...

Nauzubillahh.. semoga mereka mendapat petunjuk n hidayah kembali ke pangkal jalan.. hurmm..

rasp said...

dia nie free thinker kot kan...
think before u write...

tu yg malas nak berFB...
takut tersalah tulis kan...