Wednesday, August 18, 2010

Kulit B**i

Salam Bismillah
Mama Farhan & Emily

Salam ramadhan kawan2.. kejap jer dah seminggu lebih kita berpuasa.. tinggal lagi 3 minggu kita berpuasa.. kejap jer kan.. harini aku baru masuk opis setelah bercuti 2 hari lepas... ok aku nak cerita pasal hari jumaat lepas. Hari yang betul2 buat aku terkejut.. apa taknya, masa tu aku sibuk nak kira2 bil aku untuk bayar kat pejabat pos, sedang aku kira2 duit, aku nak keluarkan la duit aku.. tiba2 ntah mata aku boleh terpandang kan sesuatu yang selama ni memang aku bebetul2 tak perasan. sapa yang baca facebook aku, mesti dah tau kan?

Aku beli purse ni kat Medan, bulan lepas.. aku beli purse ni sebab kaler dia pink, memang betul2 aku minat giler.. aku tau purse ni kalau tengok pada brand, memang mahal.. tp mana nak mampu beli brand channel ori.. aku beli yang ada gred2 ajer.. jadik la kan. buat pakai basahan hari2.. tapi tak sangka jadi begini.. meh kita tengok gambar kat bawah ni


ni kulit dalam compartment purse ni.. korang nampak tak bintik 3 titik tu??


meh aku close up sikit..


bukan takat tu ajer korang... aku pun dah terbeli kasut ni kat kedai yang sama.. ceh aku memang boikot la kedai ni.. kalau aku gi medan lagi, conpem aku takkan jejak kaki kat kedai ni lagi..

cantik wedges ni tau.. memang aku berkenan abis walaupun kasut ni tak de brand


lepas aku balik dari opis, aku terus terkam kasut ni.. ialah aku beli kat kedai yang sama kan.. so aku mmg dah risau sangat dari opis.. sekali sampai rumah.............................. SAH  COMPEM!


close up sikit


sedih korang, kasut ni tak pernah pakai lagi.. ekceli ada 2 kasut ni, satu lagi kaler pink.. so sapa2 kaum cina yang berminat dengan kasut ni, boleh contact aku.. saiz 6 .. kalau tak de, aku buang jer la kot. huhuhu

26 comments:

JILA said...

seb baek perasan kan k.mie...klu x perasan smp ke sudah la dok pakai kulit b**i tu kan...dorang nie tak baik btul meniaga mcm tu...

˙·٠•●♥ Cik Puan Mimi ♥●•٠·˙ said...

jila : betul tu, meniaga sebab nak untung.. tak selidik betul2 nak jual.. yang jual tu kedai melayu pulak tu, bukan kedai cina..

♥cikmOt♥ said...

owhh bahaya ni kak...sepatutnya sebelum akak beli, akak dah kena alert menda2 cam gini...tapi takpelah kak...bukan rezeki akak kut...

ratna said...

alhamdulillah kak mimi perasan dari awal. mmg dari hari tu..dari hari kak mimi letak status kat FB pasal hal ni nak call kak mimi..tp tak sempat.. dah la cantik2 semua tu..tp sayang.. kak mimi nak buat apa dgn purse & kasut tu?

Anonymous said...

Salam
Kadang2 tiga titik tk semesti kulit b**i...blh cek web jakim mcm mana nk kenal kulit ni selain 3 titik tu...tp mmg la sy pn slalu berhati2 beli brg2 imitation ni...coz org ckp kulit ni murah...wallahualam...

Iena@MaMaJannah&Rizqi, said...

salam mimi,
walaupun tak de brand, tapi duit jugak kan..aku pun tak check sangat bab2 tu..len kali aku kena careful..
seb baik ko perasan..
berapa rm ko nak jual?.. student aku ader gak chinese...

˙·٠•●♥ Cik Puan Mimi ♥●•٠·˙ said...

izan :- tu la.. akak manusia biasa. kadang2 tengok barang cantik jer, dah berkenan terus beli.. silap akak la

ratna :- alhamdullah sedar awal la jugak.. tak tau lagi la kasut tu nak wat apa.. kalau tak de orang nak, akak buang jer la

anon :- terima kasih atas nasihat.. tp kat opis saya ada ceramah mengenai hak pengguna.. memang dia ada tunjuk sampel kulit b**i tu ada tiga titik macam gambar2 ni..

˙·٠•●♥ Cik Puan Mimi ♥●•٠·˙ said...

eina :- memang pun eina, kita kadang2 tak alert.. tu yang ralat semua barang masih baru.. nak2 kasut tu.. sayang betul.. kalau ada student cina nak kasut tu boleh jugak.. tak kisah la nak beli berapa pun.. saiz 6 tau

♥Cik Puan♥ said...

azie pernah terkena jugak akak..kasut mmg cantik harga RM60..tapi tak belek betul2 rupenyer kasut kulit babi

Jasfyra said...

kesian akak..tp alhamdulillah akak sedar.kalo tak seriau gak

[leily.laily] said...

ooo, mcm itu ke..
tq share gambo kulit b*** tu..
pas ni kena lebih hati² la..

Mrs. Mel said...

akak mr. hubby ada beli kasut kulit. pastu kan.. kat kasut tu kulit dia bih kurang titik2 yg kat gambar last tu. beli kat bandung haritu, kat FO. tapi bila tanya budak SA, dia cakap itu kulit lembu.. masa nak beli saya dah ckp kat hubby eh ada titik 3. tu yg tanya kat SA. tapi dia ckp ini kulit sapi pak.. bukan babi..

aiyoo.. cemana nak check nih..

eima said...

klu 3 bintik tu kulit b'b'la ek ... o0o br tau ..huhu seb baik tak penah beli yg kulit² lagi selain sandal ...
selamat ...


kena inga.. kena ingat ... TQ for the info ...

Rinna said...

Nasib baik mimi cepat perasan.. iye laa nak wat cam na dah bukan rezeki mimi nak guna purse dan kasut2 tuh.. jual kan aje laa..

LyNn HaMzAh said...

ya allah...kenapa la pekedai tu x bg tahu kat akak waktu akak beli ek? isshhh...x jujur dalam menjalankan perniagaan...tq sebab bagi info nie yer kak...

Unknown said...

Nasib baik mimi prasan tu kulit b**i kalu x smpi ke sudah la dok pakai...

mysarrasara said...

Salam Perkenalan Dari sy....

..nOj.. said...

isshhh mmg bahaya kan. nk beli mmg kena teliti betul2. mmg takut sgt terbeli yg camni. takpela kak, dh bukan rezeki kot

☆ lieya latif ☆ said...

ha'ah kak...konpem!! mmg kat tenet pun leiya penah tgk...mcm ni laaa tande kulit babi....akan ade 3 titik...mmg cantik kasut tu....wedges tu...tapi sayang dari kulit babi lak...mmg kene buang la kak

ayang said...

lorr sedihnyer gini.. mmg bukan rezeki akak kut.. sabar ye..

mel : tu org kedai biasa la nak melakukan barangan dia tu.. huhu..

nieda said...

nasib baik akak perasan..orang yg jual ni pun satu hal, patutnya bgtaulah leather apa..

takpela akak, sib baik sedar dari awal

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

alahai kak....sayangnyer kan..tp nak buat camne....masa beli tu pun bukan perasan....gamaknyer bukan rezeki ko ler kak nak melaram ngan purse and kasut tu.....

tp at least ko peka gark kak....buatnyer tak peka.....pakai sampai lunyai..tak pasal2 jer nanti kak....

mmg nak kena berhati2 kan bila shopping kat luar nie...

Nur a.k.a admansyah said...

kwn Nur penah boli mcm Mimi nie... tp die raguX2 kata-nya TAK MUNGKIN w/pun kite sumer maklum yg 3 titik tur ialah B**i... ntah-lah! apeape pun Nur rase tindakan Mimi adalah terbaik! anggap takde rezeki cik puan oii...

aiDieNa said...

Sayangnya.. belum pakai lagi tuu.. tapi tu lar kan.. selain tiga titik tu apa lagi ciri² kulit babi nie utk kita kenalpasti?

Hirda Ibrahim said...

cantik wedges tu poms...
x pe la x de rezeki.

next time kita kena more careful.

Sham Ummi Echa said...

ishh poms..nsb ko perasan gak kan.. bulan2 poser nih kan.. tuhan nk tunjuk kt ko la tu.. tetiba lak mata ko leh trperasan tiga titik tu kan.. betul ko...aku pon tau pasal tanda ni.. sbb kulit babi mmg akan ada tanda 3 titik..

x semestinya kt indon je ada jual.. kt mesia ni pon brlambak2 ada.. lg pon kebanyakannya pon made in china or negara luar lain kan.. aku sndiri penah tgk kt j*s*o.. shopping mall yg besar jual kasut branded yg ada tanda 3 titik ni.. tp dorang x label pon kt kasut tu pigskin.. sbb tu aku mmg hati2 kalo nk bli kasut nih.. aku akan tgk dlu lapisan dlm dia tu.. coz salu kulit babi ni mmg dorang buat utk lapisan dlm kasut.

so mari la kita sumer brhati2 ketika brbelanja