Wednesday, April 28, 2010

Hampir 2 tahun dia pergi meninggalkan kami sekeluarga

Salam Bismillah
Mama Farhan & Emily

Pejam celik pejam celik hampir 2 tahun arwah abah pergi meninggalkan aku dan keluarga.. masih segar dalam ingatan aku, suasana masa dia sakit nak meninggal tu.. kalau ada yang sudi baca, boleh baca di SINI . Masa terlalu cepat berlalu, tak terasa rupanya dah 2 tahun dia pergi meninggalkan kami.. aku masih rindu pada dia, dan rindu tu tak akan pernah padam . AL FATIHAH -  HJ. ABDULLAH BIN PUTEH


kebetulan jiran sebelah arwah abah meninggal pada 2.5.2009 (setahun kemudian) tp perempuan

gambar2 kat bawah ni masa aku balik kampung bulan 2 hari tu.. aku pernah cakap dulu, mak akan pergi ke kubur arwah abah setiap hari Jumaat untuk sedekah al-fatihah dan bersihkan kubur arwah abah ..

anak2 aku pun sibuk gak nak tolong ummi dia sapu daun kering..


eceh eksyen jer kau ni emily


setiap hari jumaat mak pasti akan bersihkan bunga2 kering/layu dan  tabur bunga2 baru di pusara arwah abah..





Semoga arwah abah tergolong di kalangan orang2 yang beriman.. amin.. semoga arwah abah damai di sana..
MIMI RINDU ABAH..


p/s: hari Sabtu pagi aku balik kampung, ada kenduri tahlil..


Cau Cin Cau

27 comments:

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

betul kak..sedar tak sedar dah 2 tahun arwah abah ko pergi kan kak..semoga rohnya di cucuri rahmat

alfatihah

re : he hehe.....ampun kak ampun kak...tudung terbang melayang...aku nie kalau takat pergi bandar or gi b/fast kekadang tak bertudung...tu yg jadi camtu tu...he he he he he

helena's said...

lebih kurang entry saya..kawan saya baru meninggal semlaam :(

alfatihah..

☆ lieya latif ☆ said...

alfatihah buat arwah...kak, hanya doa dan sedekah alfatihah menjadi penghubung akak dan abah akak buat mase sekrang...jadi perbanyakkan laa alfatihah dan doa......

rajin mak melawat pusara arwah....patut pun bersih terjaga jek...

lieya pun balik johor kak minggu nie..sepupu nak kawin....isnin lieya cuti tau kak, nak pi buat pasport....eheehehe

Jasfyra said...

al-fatihah untuk arwah abah kak mimi.semoga rohnya dicucuri rahmat

hiro said...

dr kecik di didik..bagus.

Sham Ummi Echa said...

al-fatihah buat arwah.. semoga dia ditempatkan di kalangan org2 yg beriman..amin.. doa anak yg solehah insyaallah akan smpai kepadanya..

♫♪ Cik Puan Mimi ♫♪ said...

kawan2 :- thanks semua yang mendoakan..

nieda said...

Al fatihah..semoga tabah akak..suatu hari kita pun akan melalui saat itu..moga kita semua ditempatkan dikalangan org2 yg beriman..amin

♥♥♥ سواي @ ماما ايمان شاهيراه ♥♥♥ said...

sebaknya...sy pun rindu abah..

cheqna said...

semoga arwah ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman..amin..

adda said...

semoga arwah abah mimi sentiasa berada dalam keredhaannya.. sedih kan bila kehilangan org tersayang

::Mamalyna:: said...

al fatihah buat arwah abah akak... tak lama lagi ulangtahun pemergian ayah ijan plak, 11 mei

ratna said...

skrg masa cepat berlalu.. semoga arwah ayah kak mimi ditempatkan di golongan mereka yg bertakwa.. beriman.. amin.

eLL said...

al-fatihah

As said...

sekejap jer masa berlalu kan kak... sy pu tetiba rindu kat arwah mak sy... dah la x sempat nak 1st cucu dia...huhuhu... semoga roh ayah akak dicucuri rahmat & diletakkan dlm golongan org yg beriman

Mimi said...

Al-Fatihah...

IZAN said...

Al-Fatihah buat allahyarham ayah Mimi. Semoga di tempatkan di golongan orang2 yg berimann.. aminnn

Aidi-Safuan said...

al-fatihah. :)

Emy Omar said...

Al-fatihah buat arwah abah kak Mimi..semoga roh arwah tenang disana,insyallah

aiDieNa said...

Masa mmg cepat berlalu.. semoga yg telah pergi sentiasa dalam ingatan.. memori kekal dalam kenangan...

Syahrul Iman said...

al-fatihah untuk arwah..sama-sama la kita doakan eh semoga roh arwah ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman dan mendapat rahmat dari-Nya..

.:fyzz:. said...

Salam..Al Fatihah..amin...moga roh ayah kak mimi di tempatkan di kalangan orang yg beriman..insyallah..

yer la..fiza pun penah baca entry akak sebelum nih...tp mujur arwah sempat tgk cucu2 comel dier kan farhan dn emily...

~LoVE PiNk~ said...

al-fatihah..
semoga roh dicucuri rahmat dan ditempat dikalangan org2 yg beriman..
aminn..

Hami Asraff هامي أشرف ™ said...

Salam ziarah.

Nak cakap sesuatu boleh? Setahu saya dengan ilmu yang tak seberapa, kita tidak digalakkan membaca nama di batu nisan. Apa tah lagi dengan meletakkan gambar untuk tatapan secara tidak langsung pembaca akan membacanya.

Tegurlah saya sekiranya salah. Al-fatihah untuk arwah.

mahira oya said...

alfatihah...

Hirda Ibrahim said...

al-fatihah....
kejap je dh 2 thn kan?
aku syahdu bc entry ko ni... sabar k pompuan...

mamamarissa said...

26 apr hari tue genap setahun arwah abah saya pergi...alfatihah :(