Monday, July 19, 2010

Dah prepare persiapan raya ke belum?

Salam Bismillah
Mama Farhan & Emily

Jap jer dah hari Isnin balik, aku rasa sekarang ni memang cepat jer masa berlalu.. tak lama lagi dah nak puasa pulak.. korang dah ganti puasa? aku dah, sehari jer pun.. memang beruntung sebab tahun lepas aku cuma "cuti" sehari sebelum hari raya.. so memang tak yang ganti banyak2 hari la kan.

Sana sini aku dengar tentang persiapan raya .. rasa macam lambat lagi, tp bila aku tengok kalender, ooo memang dah patut pun kena siap2kan macam2 persiapan.. untuk aku dan family, baju raya dah beli dah.. beli kain jer kat Jakel Shah Alam bulan lepas.. terus hantar kat mak untuk jahit kat kg.. untuk farhan dan papa dia, cam biasa la hantar kat De' Mashyur kat Selayang tu.. tiap2 tahun tempah kat situ.. eh cam promote pulak..

Untuk baju2 budak, tahun ni korang pakai baju cap Bandung jek ok.. dah siap beli semua, senang hati.. jeans budak memang sangat2 berbaloi2 nak2 aku dapat grab jeans kanak2 such as GUESS, LEVIS, GAP, CK dll..memang puashati.. kualiti pun sangat ok.. so tinggal kasut raya jer la kot.. tu pun last 2 months dah belikan depa NIKE.. ada less 50% kat Parkson Pavillion.. so kalau tak sempat belikan kasut, consider kasut raya la tu.. Emilly request nak handbag plak.. huuih semenjak dah jadi anak dara ni, kemain lg request handbag.. so aku tengah berkira2 nak belikan bedak compact J&J, lipgloss dan cologne untuk dia kot..

Untuk aku sendiri, kain pasang dah berhelai2.. so tinggal nak beli tudung jer.. Ariani tunggu kedatangan ku .. ceh poyo! kasut raya pun blom beli, tp handbag dah ada.. thanks abang belikan bulan lepas. hehehe..

Untuk persiapan rumah plak, memang dari dulu aku tak siapkan apa2.. sebab rumah aku bukan nyer ada orang nak datang pun.. so langsir tahun ni bakal sama jugak dengan langsir tahun2 yang lepas.. tak yah berganti ... lgpun tahun ni nak pindah, so peruntukan langsir lebih kepada rumah baru.. kuih2  raya pulak rasanya aku tak beli  jugak kot.. sebab seperti tahun2 lepas, biasanya abis musim raya, kuih2 raya akan ke tong sampah... anak2 aku bukan suka makan kuih raya.. tp kalau BAHULU memang favourite farhan dan emily.. apa punya taste la kan.. taste orang tua2 .. hehehe...

So korang apa persiapan untuk tahun ni.. dah siap sedia ke belum.. ke masih terlalu awal lagi, aku jer yang over excited ni ... tak pe la kan, siap awal2 senang, tak yah serabut2 kepala lagi.. so masa bulan puasa, leh la rilek2 jer.. 

Opss emily ada request sesuatu jugak la.. mmm kena fikir nak tunaikan ke tak.. nanti2 la ek emily... kalau mama dapat duit tunggakan.. nanti mama belikan tau..

Sowii Entry ni tadop gambar....

Entry Autopublished 

9 comments:

Sham Ummi Echa said...

wah2 dah citer pasal prsiapan raya nmpak.. bagus2 aiii likeee..

aku pon da start wat sket2.. tp bkn ada apa pon sgt.. just baju raya jer la.. cam langsir raya mmg xde buat yg baru, mebi rembat mak aku punya jeee...hahahaha

LyNn HaMzAh said...

wahhh...akak dah buat prepration ek...bestnyer...Lynn pun dah beli juga tp x ler semeriah akak...insyaallah dpat gaji nie leh la fikir nak tambah apa yg patut...

emy/mamasuri said...

salam..
sy pun dah settle baju raya anak dara sy yg sorang tu..thn ni mama dia giler hush puppie..so sume baju raya made from hush puppies..hehehe..(sebenarya baru jadi membership..hehehe)

A D I A said...

alamak tahun mcm beraya kat hospital je, ataupun masa berpantang. perlu ke persiapan heheh? tapi tahun2 lepas pun baju raya beli ready made je, asyik x sempat nak tempah.

::Kak Sambal:: said...

kak mimi, taun ni ejan cadang, tak mo beli banyak kuih raya, coz sama cam akak, nanti masuk tong sampah jugak...

kak, emily mintak barang kemas ker...heheh

~aSHa~ said...

kak...syok nye shoping kat sane...

kami pun tgh terhegeh2 mencari tuk raya ni..

kak 4 ur info...gambar2 ke pulau redang akak aritu sy dah amik ye...tq ye kak..nanti akak tgk la..sy dah kredit ke akak...kalo akak tak setuju bgtau ye..

http://terengganuimpianku.blogspot.com

Hirda Ibrahim said...

aku baju dh tempah kat kg, baju raya hardy & laki aku pun made in bandung yer.. heheheh

langsir x tukar la. aku bukan raya sini pun.

eh, apa yg emily request tu ko? mak sgt kepochi ni...

☆ lieya latif ☆ said...

ape la agaknye yg emily request tu kak mimi heheheeh....anak2 kite skrang advance....mcm2 yg dieorg idam2kan kan heheheeheheh

lieya pun cam kak mimi...sure boleh dikatekan dah cukup....kasut jek belum...lieya n anak2 .....tgk laaa lagi semingu nak puase pi cari ....wedges tu mmg tinggal kenangan jek laaaa...huhuhuhuhu

ICAZIESYIRA said...

pegi medan je ke? tak singgah lake toba?