Friday, July 16, 2010

Minum MILO Anda jadi Sihat dan Kuat!!

Salam Bismillah
Mama Farhan & Emily

Aku memang peminat MILO dari dulu kini dan selamanya.. tak caya ?? tanya my hubby .. he knows me very well.. (ceh speaking lak pepetang ni)..

Kalau aku berpuasa, tak kira la samada aku berpuasa sunat atau puasa di bulan Ramadhan, benda pertama yang akan aku capai untuk berbuka puasa ialah air Milo Panas... terus perut aku rasa lega dan kenyang.. sangat heavan okeh... terus bertenaga... tu memang habit aku dari dulu...

Ni sajer nak cerita, masa mengandung anak pertama iaitu si Farhan, boleh dikatakan hari2 aku beli Milo Ais untuk breakfast, sampai ada orang kata kat aku ... "eh kau ni minum milo hari2 ni kau tak takut ke anak kau gelap@coklat... kang padan muka..." pehhh sentap okeh dengar statement 'kurang asam keping' tu... tp syukur la, walaupun hari2 aku hadap MILO yang amat lazat itu, akhirnya keluar Farhan yang putih melepak bagai kena celup clorok tu.. terima kasih MILO sebab menyangkal omongan kosong orang2 yang dasar pedengki kat aku sebab suka minum MILO.. kih kih kih

Bagi aku la kalau pagi2 tak sempat breakfast yang heavy2, benda yang boleh mengenyangkan perut aku ialah MILO.. memang memberi tenaga la... kalau di kedai2 makan, aku memang selalu mintak MILO ais.. nak2 kalau gi kat kedai Mamak.. fuhhh MILO Ais Mamak kan kaw-kaw (harga pun kaw2 gak)... pekena lak dengan roti canai.. fuhh masyuk tuuu... so kat sini meh aku nak share dengan korang cemana nak buat MILO AIS KAW2 macam kat mamak tu... jom tengok... (aku tau korang lagi terer dari aku, tp aku sajer nak ajar jugak)

mula2 amik 2-3 sudu beso MILO (haaa sapa yang kaki sembelit boleh kurangkan amountnyer)


pastu amik 1 sudu beso susu pekat manis (cap apa2pun boleh sukati korang, jangan susu cap gantung sudah)


next, masukkan air panas menggelegak.. setengah mug sahaja ok... kacau rata2 sampai sebati ilang ketul2 milo tu... INGAT!!! setengah mug ajer.... jangan memandai2 bubuh banyak2 air...


bila dah cun milo bancuh tu tadi, masukan ais ketul banyak2 penuh satu mug tu.. wahhh sebiji cam kat MAMAK wa cakap sama luuuuu ...


Memang mengancam la minum MILO Ais Kaw-kaw ni.. tak tau nak describe cemana.. pastu aku rasa, MILO ada tambah satu resepi terbaru iaitu Protomalt daripada Malt Barli... ooo patut makin sedap jer lately ni...  ok la apa2 pun (berapa kali la apa2 pun) ......Selamat mencuba...

Entry Autopublished

8 comments:

Aimi said...

mimi...saya pun penggemar MILO sejati.... kat rumah wajib ada stok milo..anak2 pun minum milo gaksss.... ikut maknya... saya jrg minum berais... kalau kat luar je... kat rumah mmg buat yg panas... nak lak Haziq... suka suruh buat panas2.... tapi tula, tak blh lupa masa awal2 pregnancy baru2 ni... langsung tak blh minum milo..alas minum je muntah... seksa betul...so sepanjang mabuk tu terpaksa la telan teh O... nowni dah ok balik...every morning wajib buat... BEST!!!

Aimi said...

tapi kan mimi, kandungan susu awak tak byk yaa...kalau saya mau 2 sudu besar... kalau tak manis, tak syiok...ahakss..anak2 pun pandai komplen kalau milo kurang manis..tu pasal diroang suruh saya buat...kalau hubby buat, mmg tak manis... :D

Emy Omar said...

Kak mimi..anak2 saya pun suka MILO...MILO ais peh...sedapnya lagi sedap kalau milo ais tabur

LyNn HaMzAh said...

ambooi kak...milo ais gitew...hehehe...lynn pun suka minum milo gak...nak buat milo panas la ptg nie...

deela~ said...

btol kak, milo ais tabur lagi ada ummmpphh =)

*∽ IZAN ∽* said...

Geng Danish nih! pagi petang siang malam nak minum milo.. kalau makan kat kedar kompem request MILO ais.. kat rumah pun minum 'susu milo' - sustagen coklat. hu hu

♥Azie♥ said...

sedapnyer..mai secawan akak

Hirda Ibrahim said...

terliuq weiiii....
sgt mamak style ok.